Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
Randers Kommune, Laksetorvet, Randers, www.randers.dk
Indlevering af tilbud
Addresse
RAKO, Postboks 349, Att: Mai Sloth, 8900 Randers
Udbyder
Randers Kommune
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er forblevet resultatløs
Yderligere supplerende oplysninger
Del V: Kontrakttildeling
V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
10.7.2013
V.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Lyngfeldt A/S
Langskovvej 4
8370 Hadsten
Der er ikke afgivet konditionsmæssige tilbud, hvorfor ordregiver er overgået til udbud med forhandling efter artikel 30. Udbuddet med forhandling omfatter alle tilbudsgivere, som har afgivet tilbud, der er i overensstemmelse med de i artikel 45-52 omhandlede kriterier, og som under det forudgående offentlige udbud har afgivet tilbud, der er i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav, hvorfor der ikke er offentliggjort ny udbudsbekendtgørelse
Traktorer (Annulleret) (Resultat)
Randers Kommune
VarerDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Randers Kommune
Laksetorvet
Att: Mai Sloth
Randers
DANMARK
Telefon: +45 89151239
Mailadresse: mai.sloth@randers.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.randers.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Randers Kommune
Laksetorvet
Randers
DANMARK
Internetadresse: http://www.randers.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: RAKO
Postboks 349
Att: Mai Sloth
8900 Randers
DANMARK
I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)Hovedaktivitet
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Traktorer.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
NUTS-kode DK042
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører levering af traktorer til Randers Kommunes driftsafdeling (herefter betegnet ordregiver). Det drejer sig om én medium traktor (90 hk), én stor traktor (110 hk) og to store traktorer (150 hk).
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
16700000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
12 traktorer.
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på køb af græsdæk på delaftale a.
Option på tilkøbe af yderligere traktorer på alle delaftaler.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Delaftale a
1)Kort beskrivelse
1 medium traktor (90 hk).
2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
16700000
3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Delaftale b
1)Kort beskrivelse
1 stor traktor (110 hk).
2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
16700000
3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Delaftale c
1)Kort beskrivelse
2 store traktorer (150 hk).
2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
16700000
3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Virksomhedsoplysninger – udfyld bilag 3 – Virksomhedsbeskrivelse
— Underskrevet erklæring vedr. gæld til det offentlige, udelukkelsesgrundene samt hensyntagen til arbejdsmiljø. Fortrykt formular er vedlagt som bilag 4 – Tro og love-erklæring og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen. Virksomheder, der er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virk-somhed, revisorpåtegnet balance for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
III.2.3)Teknisk kapacitet
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Offentlig
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.5.2013 - 14:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.4.2013