23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
03.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Danmark-Randers: Snerydning 2015/S 043-074549


Danmark-Randers: Snerydning

2015/S 043-074549

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Randers Kommune
Laksetorvet 1
Britt Appelon
8900 Randers C
DANMARK
+45 89151673

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.randers.dk/

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Vintertjeneste på kørebaner 2015-2019.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Randers Kommune.

NUTS-kode DK042

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

4 hovedentrepriser med saltning, kombikørsel og snerydning på klasse I veje med lastbil med 2 lastbiler i hver entreprise.

8 hovedentrepriser med saltning, kombikørsel og snerydning på klasse II veje med lastbil el. traktor med 2 køretøjer i hver entreprise.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Saltning på ca. 765 km kommunevej 50-80 udkald om året, snerydning på ca. 765 km kommunevej 0-20 gange om året samt kombikørsel på ca. 765 km kommunevej 0-10 gange om året.

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 10 000 000 og 18 000 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1

Betegnelse: 2 lastbiler til vintertjeneste — L0salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse I veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 41,5 km kommunevej.

Anslået værdi eksklusive moms: 0 EUR

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2

Betegnelse: 2 lastbiler til vintertjeneste — L1salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse I veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 42,5 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3

Betegnelse: 2 lastbiler til vintertjeneste — L2salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse I veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 31 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4

Betegnelse: 2 lastbiler til vintertjeneste — L3 salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse I veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 36,5 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L4salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 86 km kommuneveje.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L5salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 82 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 7

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L6salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 70 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 8

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L7salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 77,5 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 9

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L8salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 70 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 10

Betegnelse: 2 køtetøjer til vintertjeneste — L9salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 77,5 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 11

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L10salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 78 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 12

Betegnelse: 2 køretøjer til vintertjeneste — L11salt/plov

1)

Kort beskrivelse

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på klasse II veje.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000 Snerydning, 90630000 Isrydning

3)

Mængde eller omfang

Snerydning, glatførebekæmpelse og kombikørsel på ca. 72,5 km kommunevej.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 1.5.2019

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ingen.

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

I henhold til ABService 2003, dog jf. udbudsmateriale.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Solidarisk hæftelse, jf. udbudsmateriale.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles krav om forsikring af ordregivers materiel.

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Randers Kommune vil udelukke tilbudsgivere der er under konkurs, betalingsstandsning o.l. i henhold til »Udbudsdirektivets« artikel 45. For at kunne deltage i tildelingen af entrepriserne skal tilbudsgiver i forbindelse med tilbudsafgivelsendokumentere sin virksomhed samt dennes økonomiske og tekniske formåen ved at fremlægge oplysning om virksomhedens CVR-nummer eller lignende, som dokumentation for at være tilmeldt Det CentraleVirksomhedsregister.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om omfang af ubetalt forfalden gæld til det offentlige. Erklæringen skal afgives på Randers Kommunes skema til »Tro ogLove«-erklæring.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Jf. udbudsmateriale.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

05.07.02-Ø54-1-15

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 23.4.2015 - 12:00

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

7.5.2015 - 12:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

dage: 60 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

IV.3.8)

Åbning af bud

Dato: 7.5.2015 - 12:00

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja

Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Forår 2019.

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævn for Udbud, Erhvervs- og Selskabstyrelsen
Kampmannsgade 1
1780 KØbenhavn V
DANMARK

+45 33307700
http://www.klfu.dk
+45 33307600

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Dansk Voldgiftsinstitut
Kronprinsessegade 28, 3. sal
1306 København K
DANMARK

+45 70265013
http://www.voldgiftsinstituttet.dk
+45 33130013

VI.4.2)

Indgivelse af klager

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævn for Udbud
Kampmannsgade 1
1780 København K
DANMARK

+45 33307000
http://www.klfu.dk
+45 33307600

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

26.2.2015

Send til en kollega

0.047