23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
27.02.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Danmark-Aalborg: Tjenester på miljøområdet 2015/S 041-070201


Danmark-Aalborg: Tjenester på miljøområdet

2015/S 041-070201

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Kontoret for Jordforurening og Råstoffer
Ann Steen Jensen
9220 Aalborg Øst
DANMARK
+45 97648550

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.rn.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.rn.dk/Om-Region-Nordjylland/Licitationer-og-udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)

Hovedaktivitet

Miljø

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

EU-Udbud af indledende undersøgelser i Region Nordjylland.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Nordjylland.

NUTS-kode DK050

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med flere aktører

Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 35 000 000 og 45 000 000 DKK

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Udførelse af indledende forureningsundersøgelser på muligt forurenede ejendomme i Region Nordjylland.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90700000 Tjenester på miljøområdet

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Region Nordjylland forventer, at de samlede indkøb af rådgivningsydelser på de fire rammeaftaler (hvis samtlige optioner udnyttes) vil udgøre mellem 600-900 indledende undersøgelser (lokaliteter), beregnet i forhold til Regionens nuværende budgetramme.

Antallet af lokaliteter afhænger af Regionens budgetter og de under udbudet opnåede priser. Da budgettet for 2016 og frem endnu ikke er kendt, er der tale om en uforpligtende fremskrivning på baggrund af budgettet for 2015 på ca. 10 000 000 DKK for de udbudte forureningsundersøgelser (inklusive udlæg).

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 35 000 000 og 45 000 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse med 2 x 12 måneder.

Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:

dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:

dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Entydig angivelse af tilbudsgiver(e), korrekt angivelse af virksomhedsnavn(e) og virksomheds-/selskabsnummer, selskabsform, ejerskab m.v. (Personlige forhold). Oplyses i Udbudsbilag 1.

B. Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige over 100 000 DKK samt ikke befinder sig i nogen af de i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f) oplistede situationer. Erklæringen kan vedlægges som Udbudsbilag 2 i udfyldt og underskrevet stand.

Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, maks. 1 måned gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f).

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Oplysninger om omsætning, resultat efter skat og egenkapital for de seneste 2 offentliggjorte regnskabsår. Oplysningerne skal gives i Udbudsbilag 3. På for-langende skal tilbudsgiver dokumentere disse oplysninger.

B. Angivelse af virksomhedens omsætning indenfor jordforureningsområdet indenfor de seneste 3 år — om muligt.

C. Dokumentation for:

1) tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgivers ansvar ved udførelse den type ydelser, der udbydes,

2) oplysninger om forsikringssum og

3) eventuelt forbrugt forsikringssum hidrørende fra ansvarsskader.

1)-3) skal dokumenteres i form af erklæring fra forsikringsselskabet.

Såfremt tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på en anden virksomheds finansielle status skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset. Dokumentation for finansiel formåen jf. ovenfor for denne anden virksomhed, skal dermed yderligere vedlægges.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad A: Såfremt virksomheden er yngre end 2 år, skal der som minimum foreligge oplysninger om omsætning, resultat efter skat og egenkapital for det seneste offentliggjorte regnskabsår.

Ad C: Tilbudsgiver skal have en aktuel ansvarsforsikringsdækning på minimum 10 000 000.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

A. Oplysninger om, hvor stor en del af aftalen tilbudsgiver agter at give i underentreprise, tillige med virksomhedsbeskrivelse af evt. underentreprenører.

B. Erklæring om de betydeligste forureningsundersøgelsesopgaver, der i omfang og karakter svarer til de udbudte ydelser, og som den eller de afdeling(er) / kontor(er) i tilbudsgivers virksomhed, der forventes at udføre de udbudte opgaver, har udført i løbet af de seneste 3 år, med angivelse af kundereferencer, den fakturerede værdi af honorar (eksl. moms og udlæg) og kontaktperson hos kunden. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne kontaktpersoner. Erklæringen skal være underskrevet af en regnskabsansvarlig for virksomheden.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ad A: Tilbudsgiver skal selv besidde den nødvendige faglige projektlederkapacitet til udførelse af de udbudte ydelser. Projektlederydelser må derfor ikke gives i underentreprise.

Ad B: Tilbudsgiver skal have erfaring med rådgivning om, og praktisk udførelse af indledende og/eller udvidede (videregående) forureningsundersøgelser. Tilbudsgiver skal i hvert af de seneste 3 år have udført rådgiverydelser på indledende undersøgelser til en samlet faktureret værdi på minimum 300 000 DKK eksklusive moms og udlæg, samt i de 3 år have udført rådgiverydelser på indledende undersøgelser for minimum 4 forskellige kunder.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

2015-002444

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

20.4.2015 - 12:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

til: 20.10.2015

IV.3.8)

Åbning af bud

Dato: 20.4.2015 - 12:00

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK

+45 35291000
http://www.klfu.dk/

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
http://wwwkfst.dk

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

24.2.2015

Send til en kollega

0.047