Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Indlevering af tilbud
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(21.12.2017)
Foga Aps
Trafikhavnsvej 19
6700 Esbjerg
Opdateringer
Ordregiver modtog 1 tilbud, der blev vurderet som ikke konditionsmæssigt, hvorved udbuddet aflyses/annulleres. Ordregiver vil snarest gennemføre et nyt udbud af samme opgave efter hasteproceduren.
Råstofboringer i de indre danske farvande og ved Bornholm, 2017
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Laura Addington
Telefon: +45 72542000
E-mail: lauad@mst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://mst.dk
Del II: Genstand
Råstofboringer i de indre danske farvande og ved Bornholm, 2017.
Miljøstyrelsen ønsker som led i den marine statslige råstofkortlægning, at gennemføre råstofboringer i identificerede potentielle råstofressourcer beliggende i de indre danske farvande, samt ved Bornholm. Kortlægningen skal danne grundlag for en langsigtet forsynings- og indvindingsplanlægning, der på miljømæssig forsvarlig måde kan sikre landet fortsatte forsyningsmuligheder med råstoffer fra havbunden.
Kontrakten omfatter udførelsen af råstofboringer på op til 6 m længde, som skal bruges til at opnå en forbedret viden om sedimentsammensætningen og kvaliteten af kortlagte potentielle råstofressourcer.
De indre danske farvande og ved Bornholm.
Miljøstyrelsen ønsker som led i den marine statslige råstofkortlægning, at gennemføre råstofboringer i identificerede potentielle råstofressourcer beliggende i de indre danske farvande, samt ved Bornholm. Kortlægningen skal danne grundlag for en langsigtet forsynings- og indvindingsplanlægning, der på miljømæssig forsvarlig måde kan sikre landet fortsatte forsyningsmuligheder med råstoffer fra havbunden.
Kontrakten omfatter udførelsen af råstofboringer på op til 6 m længde, som skal bruges til at opnå en forbedret viden om sedimentsammensætningen og kvaliteten af kortlagte potentielle råstofressourcer.
Kontrakten kan forlænges af ordregiver i forbindelse med evt. vejrlig, der måtte forsinke prøvetagningen i de danske farvande.
Der ønskes udført et antal boringer på minimum 150 stk., og tilbudsgiver skal således angive den samlede pris for gennemførelse af 150 råstofboringer. Tilbudsgiver skal desuden angive priserne på gennemførelse af følgende optioner:
1. Yderligere 50 boringer i direkte forlængelse af de 150 boringer (samlet i alt 200 boringer),
2. Yderligere 100 boringer i direkte forlængelse af de 150 boringer (samlet i alt 250 boringer).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde det fælleseuropæiske dokument (ESPD), Del II-IV samt Del VI og vedlægge det i tilbuddet som et foreløbigt bevis for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. § 148, stk. 1, nr.1-3, angående udelukkelse.
Kontraktudførelsesvilkårene er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede tjenesteydelseskontraktudkast.
Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Leverandøren skal opretholde de for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikringer.
Del IV: Procedure
Miljøstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø, Danmark.
Der vil ikke være offentlig adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Vedr. punkt II.1.6) Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter da ordregiver vurderer, at kontraktens ydelser og sammenhæng alene er egnet til at blive udført af en og samme leverandør (eller konsortium/sammenslutning af deltagere).
2) Ordregivers ESPD der vedhæftes udbudsmaterialet skal udfyldes af for hver økonomisk aktør, der deltager. Hvis tilbudsgiver deltager i et konsortium skal hver økonomisk aktør udfylde ordregivers ESPD, ligeledes skal tilbudsgivers underleverandører udfylde ordregivers ESPD.
3) Vedr. punkt III.1.1) Som bevis for, at tilbudsgiver/den økonomiske aktør ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 stk. 1 eller 3 samt § 137 stk.1, nr. 2 kan der forud for tildeling af kontrakten fremlægges 1) et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokumentudstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135 stk. 3 og § 137 stk. 1,nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, der udstedes af Erhvervsministeriet. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love iht. udbudslovens § 153 skt. 2.
4) Vedr. punkt III.1.2) og III.1.3) Betingelserne for udvælgelse/deltagelse (juridisk, finansiel og teknisk formåen) fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 5.3. Tilbudsgiver/den økonomiske aktør kan basere sig på andre enheders formåen(f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør). Virksomheden skal godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Skabelon for støtteerklæringen hentes på http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
5) Ordregivers krav til fremsendelsen af tilbuddet, antal eksemplarer, mærkning mm. fremgår af udbudsbetingelserne, jf. afsnit 5.4.
6) Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede deltagere vil blive offentliggjort på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Interesserede opfordres tilløbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klager over ordregivers beslutning om tildeling af kontrakt, skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
3500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk