23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 136-278230
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

EEA and EC DG Environment - Framework service contract for providing services in the area of


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Det Europæiske Miljøagentur
Kongens Nytorv 6
Copenhagen K
1050
Danmark
Kontaktperson: Eleni Barla
Telefon: +45 33435930
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Fax: +45 33367199
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.eea.europa.eu

I.1) Navn og adresser
Europa-Kommissionen, Directorate-General for Environment
Brussels
1049
Belgien
Kontaktperson: Alexandra.Vakrou@ec.europa.eu
E-mail: ENV-TENDERS@ec.europa.eu
NUTS-kode: BE1

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://ec.europa.eu/environment/index_en.htm

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

National materiel ret i Danmark.

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=2697
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammetjenesteydelseskontrakt på udførelse af vurdering af naturlig kapital og økosystemer for Det Europæiske Miljøagentur og Europa-Kommissionens Generaldirektorat for Miljø.

Sagsnr.: EEA/NSS/17/002.
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90700000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med dette udbud er indgåelse af en enkelt rammetjenesteydelseskontrakt for hvert af de 4 partier i dette udbud med en eller flere relevante økonomiske operatører, der kan hjælpe de ordregivende myndigheder med at udvide og strukturere vidensbasen om naturlig kapital og økosystemtjenester. Dette omfatter kortlægning og vurdering af økosystemer, bogføring af naturlig kapital, økosystembaseret forvaltning og relevante koncepter for globale grænser. Målet er at udvide forståelsen af vores naturlige kapital som en integreret del af Europas bæredygtige udvikling, socioøkonomiske velstand og de europæiske borgeres trivsel. Arbejdet inden for denne rammekontrakt vil bidrage til gennemførelsen af biodiversitetsstrategien for 2020 og til opfølgningen på handlingsplanen for natur, mennesker og økonomien.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rumlig analyse og kortlægning, baggrund for økosystembaseret forvaltning

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71354100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: BE1
Hovedudførelsessted:

Tjenesteydelserne skal udføres hos kontrahenten eller hos en af de ordregivende myndigheder, afhængigt af kravene i hver specifik kontrakt.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette parti har det særlige formål at tilvejebringe informationsgrundlaget for og en fælles pulje af økosystemrelaterede referencedata til rumlig analyse i økosystemskala. Arbejdet i forbindelse med dette parti skal støtte initiativet til kortlægning og vurdering af økosystemer og tilhørende tjenester (MAES (mapping and assessment of ecosystems and their services initiative)) ved kortlægning af økosystemer, vurdering af økosystemernes tilstand og forbindelserne til økosystemtjenester. Arbejdet omfatter økosystemer på landjorden, i ferskvand og i marine områder og er baseret på den metodologiske ramme for MAES (f.eks. økosystemtypologi, økosystemtjenestekategorier, værktøjer, glossar). Vurderingen af de nuværende økosystemers tilstand er primært baseret på oplysninger fra gennemførelsen og rapporteringen fastsat i miljølovgivningen (dvs. naturdirektiverne, vandrammedirektivet og havstrategirammedirektivet). Vurderingen af relevante, multiple belastninger inkluder landbaserede forureningskilder (f.eks. direktivet om nationale emissionstærskler, nitratdirektivet), virkninger af arealanvendelse på fragmentering, konsekvenser af klimaforandringer og strukturelle (herunder hydromorfologiske) ændringer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 200 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammekontrakt (højst 1 rammekontrakt pr. parti) for en indledende periode på 24 måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 1 forlængelse for en periode på 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Støtte til indførelse af bogføring af naturlig kapital

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90712400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: BE1
Hovedudførelsessted:

Tjenesteydelserne skal udføres hos kontrahenten eller hos en af de ordregivende myndigheder, afhængigt af kravene i hver specifik kontrakt.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Arbejdet i forbindelse med dette parti skal støtte udviklingen og indførelsen af regnskaber på europæisk plan vedrørende økosystemers omfang og tilstand (som en del af et integreret system til bogføring af naturlig kapital og økosystemtjenester, vidensinnovationsprojekter (KIP INCA (integrated system for natural capital and ecosystem services accounting, knowledge innovation projects)), samt kontrol af disse i specifikke EU-politiksammenhænge. Med dette parti skal der også etableres en fælles kapacitet til udvikling af dataarkitektur til vidensinnovationsprojekter og delte referencedatasæt til økosystembogføring til brug for alle KIP INCA-partnere. Tilgangen med delt dataarkitektur er relevant ud over bogføring af naturlig kapital, og drøftelser vedrørende vidensledelse på EU-plan vil udgøre en vigtig sammenhæng, der skal tages i betragtning. EEA's integrerede dataplatform vil danne det tekniske fundament for etablering af dataarkitekturen for KIP INCA. Arbejdet, der indgår i denne kontrakt, skal lette EEA's bidrag til udvikling og indførelse af europæiske regnskaber for økosystemtjenester samt EEA's samlede bidrag til KIP INCA-processen på EU-plan. Arbejdet vil kræve væsentlig støtte lokalt hos EEA samt hos andre KIP INCA-partnere (f.eks. GD for Miljø, Eurostat og Det Fælles Forskningscenter).

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 200 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammekontrakt (højst 1 rammekontrakt pr. parti) for en indledende periode på 24 måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 1 forlængelse for en periode på 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Økosystembaserede initiativer

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90712400
90713000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: BE1
Hovedudførelsessted:

Tjenesteydelserne skal udføres hos kontrahenten eller hos en af de ordregivende myndigheder, afhængigt af kravene i hver specifik kontrakt.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er en stigende forståelse blandt beslutningstagere af, at miljømæssige og socioøkonomiske udfordringer skal imødegås på en integreret måde. Derfor tilskynder forskellige overordnede målsætninger i EU's politikker allerede beslutningstagere til at tænke ud af den lokale, regionale eller endog nationale boks og på tværs af forskellige politikområder og sektorer med henblik på at finde den bedste fremgangsmåde til fremtidig indførelse af løsninger, der på flere måder kan gavne både samfundet og naturen. Mulige løsninger vedrører hovedsageligt forvaltningspraksisser, men også tilgange, som igen afhænger af fysiske/regionale planlægningsbeslutninger. Som skitseret i en række af Det Europæiske Miljøagenturs rapporter er økosystembaserede initiativer, inklusive grøn infrastruktur, baseret på naturlige processer, der indebærer diverse fordele for samfundet og tilvejebringer naturbaserede løsninger. Opgaver i forbindelse med dette parti omfatter f.eks. bidrag til analysen af strategisk planlægning angående geografisk information på landskabs- og byplan, idet der tages højde for multifunktionaliteten af geografisk information til gavn for både mennesker og natur i en miljømæssig, social og økonomisk sammenhæng; bidrag til analyse af indvirkningen af geografisk information og de fysiske processer, der ligger til grund for den, som en væsentlig komponent i god planlægning af byer og landdistrikter, navnlig i lyset af klimaændringer; bidrag til analyse af den vifte af fordele, der ligger i geografisk information, og af hvordan informationen kan fremmes og leveres via eksisterende politikker/strategier og processer med henblik på en bedre forvaltning af jorden; bidrage til analysen af metodologien til, hvordan der kan føres regnskab med økosystemtjenester og andre positive sideeffekter i den tid, hvor tiltagene omkring geografisk information, løber, for at sikre ensartethed i hele Europa og sammenlignelighed af pengeværdien af hensyn til investeringsbeslutninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 400 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammekontrakt (højst 1 rammekontrakt pr. parti) for en indledende periode på 24 måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 1 forlængelse for en periode på 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Globale grænser

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90713000
90714100
90712400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: BE1
Hovedudførelsessted:

Tjenesteydelserne skal udføres hos kontrahenten eller hos en af de ordregivende myndigheder, afhængigt af kravene i hver specifik kontrakt.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette parti fokuserer på aktiviteter, der skal give bedre forståelse af miljøbegrænsninger. Aktiviteterne er opdelt i 2 hovedfokusområder: 1) operationalisering af koncepter for globale grænsers modstandsdygtighed og biosfæreintegritet i fremtidige EU-miljøpolitikker, og 2) forståelse af miljøbegrænsninger i økosystemer. Mulige vurderinger af førstnævnte kunne omfatte yderligere definering af det sikre operationsområde for EU for specifikke globale grænser; analyse af mulige konsekvenser for Europa, der baseres på graden af overskridelse af globale grænser og visse modstandsdygtighedsniveauer; hjælpe med udvikling af koncepter for sammenknytning/integrering af koncepter for globale grænser, modstandsdygtighed og EU-politikkens globale perspektiv, navnlig planlægning af næste miljøhandlingsprogram. Mulige vurderinger med henblik på forståelse af miljøbegrænsninger i økosystemer kunne omfatte dokumentation fra casestudier af systemmæssige ændringer i europæiske økosystemer; undersøgelse af mulige indikatorer til støtte for analyse; vurdering af belastninger og samspillet mellem dem, der måtte føre til systemændringer, f.eks. kritiske belastninger af N og grader af reversibiliteten af disse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammekontrakt (højst 1 rammekontrakt pr. parti) for en indledende periode på 24 måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 1 forlængelse for en periode på 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Jævnfør afsnit 11.1 og 11.2.1 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/09/2017
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 15/09/2017
Tidspunkt: 10:00
Sted:

EEA, Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes give meddelelse til EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest 14.9.2017 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=2697

Webstedet vil blive opdateret løbende, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Retten
rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse:http://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 avenue du Président Robert Schuman
Strasbourg
67001
Frankrig
Telefon: +33 388172313
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062

Internetadresse:http://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der kan indgives klage til Retten senest 2 måneder efter underrettelsen af klageren (modtagelsesdato) eller, i tilfælde af udeblivelse deraf, den dag, den pågældende person fik kendskab til de relevante oplysninger. En klage til Den Europæiske Ombudsmand har ingen indflydelse på ovennævnte sidste frist for indgivelse af en klage.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Retten
rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse:http://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/07/2017

Send til en kollega

0.063