23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 087-169920
Offentliggjort
05.05.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.fh.dk/fagfolk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
19.06.2017 Kl. 12:00

Addresse
Forsyning Helsingør Spildevand A/S
2516 5160
Haderslevvej 25
Helsingør

Mærke
»Rammeaftale om serviceydelse indenfor SRO for Forsyning Helsingør Spildevand«

Udbyder

Forsyning Helsingør Spildevand A/S

Rammeaftale om serviceydelser indenfor eksisterende SRO anlæg for Forsyning Helsingør Spildevand A/S


Forsyning Helsingør Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsyning Helsingør Spildevand A/S
2516 5160
Haderslevvej 25
Helsingør
3000
Danmark
Kontaktperson: Saja Aziz
Telefon: +45 48405050
E-mail: saz@fh.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fh.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.fh.dk/fagfolk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: forsyningsselskab
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: multiforsyningsselskabet, der leverer el, varme, vand og sørger for affald og spildevand kommer godt væk

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om serviceydelser indenfor eksisterende SRO anlæg for Forsyning Helsingør Spildevand A/S.

 

Sagsnr.: 16/00286
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90481000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dette udbud omfatter en rammeaftale om serviceydelser indenfor Styring, Regulering og Overvågning på renseanlægs-

og pumpestationeres SRO system for Forsyning Helsingør Spildevand i perioden 2017- 2019.

Forsyning Helsingør Spildevand har 3 renseanlæg: Helsingør, Espergærde og Hornbæk med tilhørende pumpestationer og bassiner i oplandet, hertil kommer nye lokaliteter som endnu ikke allokeret.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72500000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

 

Helsingør Kommune og omegn.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Forsyning Helsingør Spildevand A/S udbyder hermed en rammeaftale om serviceydelser for eksisterende SRO- anlæg( Styring, Regulering og Overvågning) for Forsyning Helsingørs 3 renseanlæg Helsingør(Hel), Espergærde (Syd) og Hornbæk(Nord) samt for pumpestationer.

Serviceydelserne omfatter pogrammeringsydelser i forbindelse med:

— Programmering af løbende tilpasninger i PLC-styring på renseanlæggene.

— Programmering af løbende tilpasninger i anlæggenes systemer på renseanlæggene og for pumpestationer.

— Support ved fejlfinding i eksisterende PLC- og Scada- anlæg-system.

— Månedlige PLC Backup og IGSS opdateringer.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x1år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

I forbindelse med udbuddet vil der maksimalt blive prækvalificeret og bud opfordret 5 ansøgere. Såfremt mere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed for rammeaftalen udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som vurderes at være bedst egnet til at løse opgaver af den art, der er påtænkt udført under rammeaftalen. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. Punkt II.1.5). I forbindelse med vurderingen af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge vægt på, at de af ansøgeren udleverede referencer illustrerer erfaring med løsning af lignede opgaver, som angivet under punkt II.1.5).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

2 x 1 år.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.

I relation til de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135,136 og 137 skal

tilbudsgiver udfylde ESPD'en del III.A, del III.B og del III.C.

— Kun enkeltfirmaer kan blive prækvalificeret, dog accepteres. Konsortier accepteres således ikke.

Hvis ansøgning om tilbud ikke indeholder disse dokumenter med det krævede indhold, kan ansøgningen

blive afvist som ukonditionsmæssig.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.

Erklæring om nøgletal fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår indeholdende oplysninger om:

— ansøgers(kontraktholders) samlede nettoomsætning (ESPB — IV.B Samlet årsomsætning udfyldes).

— resultat før skat (ESPB — IV.B Øvrige økonomiske og finansielle krav udfyldes).

— aktiver (ESPB — IV.B Øvrige økonomiske og finansielle krav udfyldes).

— egenkapital (ESPB — IV.B Øvrige økonomiske og finansielle krav udfyldes).

— det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring (ESPB — IV.BErhvervsansvarsforsikring udfyldes).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

De tilbudsgivere, der udvælges til at afgive tilbud

på den udbudte opgave, skal råde over tilstrækkelige

økonomiske ressourcer til at udføre opgaven.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

1. Dokumentation for virksomhedens erfaring, de seneste 3 år, med programmering af (SRO)Styring, Regulering og Overvågning af spildevandsanlæg i samtlige af følgende SRO-systemer:

a) Erfaring i programmering af IGSS Scada System i forbindelse med

— SRO overvågning af spildevandsrenseanlæg

— SRO overvågning af pumpestationer.

b) Erfaring i PLC programmering af SRO af spildevandsrenseanlæg i:

— Simens S7 PLC udstyr.

c) Erfaringer i programmerings-samspillet mellem systemet og:

— Simens S7 PLC-udstyr og — programmer.

d) Erfaringer i software/ hardware opdatering og opgradering af:

— Simens S7 PLC-udstyr og programmer.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav at ansøgning om prækvalifikation vedlæges erklæring og dokumentation for:

— At ansøger for alle ovennævnte punkter a, b, c og d programmeringsydelser, har programmør med i erfaring i disse, og som ansøgeren stille il rådighed for opgaverne.

— At ansøger for alle ovennævnte pkt. a, b, c, og d programmeringsydelser har programmører som minimum 1-2 års erfaring med disse, og som ansøgeren stille til rådighed for opgaverene.

— A ansøgeren har mindst 2 programmører, som hver især har minimum 1-2 års erfaring i såvel alle disciplinerne nævnt under pkt. a, som b, som c, og som d og som ansøgeren stiller til rådighed for opgaverene.

Dokumentationen for ovennævnte vedlægges med referencer med oplysning om klientkontakt og udførelsesperioden, samt med CV er for de pågældende personer.

Referencer de gælder andre anvendelser og fabrikater af IGSS Scada- anlæg og PLC anlæg end de i nærværende pkt. 1 nævnte anvendelser og systemer accepteres ikke for opfyldelse af de konditionsmæssige krav.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Vil fremgå i udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/06/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 03/07/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

— Ansøgning om prækvalifikation mærkes »Rammeaftale om serviceydelse indenfor SRO for Forsyning Helsingør Spildevand«.

— Ansøgningen skal sendes med posten som pakke eller anbefalet.

— Afleveres ansøgningen på Forsyning Helsingør/ Kundeservice, skal følgende medtages: Afleveres

ansøgningen på adressen anført i pkt. I.1),

kan dette kun ske i receptionens åbningstider. Man-, tirs-, ons- og torsdag 8:00-16:00, og fredag 8:00-14:00.

— Ansøgning skal afgives på dansk

— Det forventes, at udbudsmaterialet vil blive fremsendt til de virksomheder, der prækvalificeres i uge 27.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og selskab
Langelinie Allé 17
København V
1780
Danmark
Telefon: +45 33307700
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307600

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet

til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelsen af underretning til de berørte

ansøgerne om, hvem der er blevet udvalgt, jf. Udbudslovens § 171, stk. 2, eller førnævnte lovs § 2, stk. 1, når

underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Klager over ordregivers eventuelle beslutning om kontraktens videreførelse, når tildelingsbeslutningen er

annulleret ved endelig afgørelse eller dom, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. Udbudslovens § 185, stk. 2, 3 pkt.

Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter offentliggørelsen af en

bekendtgørelse om indgået kontrakt i EU-Tidende.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/05/2017

Send til en kollega

0.048