23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 052-096321
Offentliggjort
15.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.regionsyddanmark.dk/wm498360

Indlevering af tilbud

Til
21.04.2017 Kl. 12:00

Addresse
http://www.regionsyddanmark.dk/wm498360

Udbyder

Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer

Vindere

Valgte rammeaftaledeltagere

(22.06.2017)
Niras A/S
Ceres Allé 3
8000 Aarhus

(22.06.2017)
Dansk Miljørådgivning A/S
Industrivej 10a
8680 Ry

Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand ved systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark


Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Anita Hjørringgaard
Telefon: +45 76631916
E-mail: anita.hjoerringgaard@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: www.regionsyddanmark.dk/wm498360

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.regionsyddanmark.dk/wm498360
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand ved systematisk kortlægning efter Jordforureningsloven i Region Syddanmark.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90732000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Der skal udføres systematisk kortlægning (indsamling af historisk materiale) i geografisk afgrænsede puljer, som regionen danner. Puljerne omfatter dele af nuværende og tidligere kommuner, og dannes så der forventes at blive fundet ca. 100-300 lokaliteter (relevante adresser) i hver pulje. Den samlede opgaves omfang vurderes til at være 3-5 puljer om året.

Der er tale om et skøn, og regionen kan ikke garantere et bestemt antal puljer til rådgiverne, da det vil afhænge af regionens budgetter.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Region Syddanmark skal i henhold til Jordforureningsloven (jf. lovbekendtgørelse nr. 434 af 13.5.2016) kortlægge muligt forurenede arealer. Kortlægningen sker på Vidensniveau 1, hvilket betyder, at der er tilvejebragt en faktisk viden om aktiviteter, der kan være kilde til jordforurening på arealet. I den forbindelse skal der gennemføres en historisk kortlægning af kilder til jordforurening (systematisk kortlægning) i dele af Region Syddanmark. De muligt forurenende aktiviteter, som ønskes kortlagt, er udvalgt med udgangspunkt i appendiks 2 i Miljøstyrelsens vejledning nr. 8, 2000 om kortlægning af forurenede arealer.

Den systematiske kortlægning skal udføres med udgangspunkt i udbudsmaterialet, hvor der er fastlagte instrukser for opgaven, som skal følges.

De 2 udbudte rammeaftaler er 3-årige med mulighed for option på op til et års forlængelse.

Regionen tilrettelægger rækkefølgen af den systematiske kortlægning efter en prioritering af de områder i regionen, der har størst grundvandsmæssig betydning. Regionen danner geografisk afgrænsede puljer, der omfatter dele af nuværende og tidligere kommuner, og opdelingen foretages, så der forventes at blive fundet ca. 100-300 lokaliteter (relevante adresser) i hver pulje.

Opgaven består af følgende delopgaver:

— Adressesøgning ud fra vejvisere, telefonbøger og lignende kildemateriale, herunder frasortering af ikke relevante adresser.

— Arkivsøgning på de adresser, der kommer frem ved adressesøgningen, herunder frasortering af ikke relevante adresser.

— Supplerende arkivindsamling i lokalhistorisk arkiv og interviews på udvalgte lokaliteter.

— Oprettelse af lokaliteter og indtastning af de indsamlede oplysninger i Regionens database JAR, som indeholder oplysninger om regionens forurenede grunde eller muligt forurenede grunde.

— Regionen kan vælge, at rådgiveren skal udføre sagsbehandling på udvalgte sager, herunder vurdere om der skal ske kortlægning af den enkelte ejendom i henhold til jordforureningsloven. Sagerne kvalitetsikres hos regionens medarbejdere, der sørger for udsendelse af breve til grundejere.

Det indsamlede historiske materiale scannes og afleveres for hver enkelt lokalitet i en separat pdf-fil. Der ønskes hverken en historisk redegørelse for lokaliteterne eller en samlet afrapportering ved afslutningen.

Fordelingen af puljerne vil ikke ske ligelig, men efter en prioriteret rækkefølge, som er beskrevet i rammeaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Finansielle nøgletal (egenkapital)

Erhvervsansvarsforsikring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital

Tilbudsgiver skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/04/2017
Tidspunkt: 12:00
Sted:

 

Damhaven 12, 7100 Vejle.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

De bydende kan ikke være tilstede ved åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Eventuel klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. Klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal ordregiver modtage kopi af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/03/2017

Send til en kollega

0.109