23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 051-094209
Offentliggjort
14.03.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.udbud.info

Anmodning om deltagelse

Addresse
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
2600 Glostrup
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Valgt firma

(19.08.2017)
COWI A/S
Vestre Stationsvej 7
5000 Odense

Demonstrationsanlæg ved grube 3 i Kærgård Plantage


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fjeldsø Christensen
E-mail: joergen.f.christensen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rsyd.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.udbud.info
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.sweco.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Bent Raben
E-mail: Bent.Raben@sweco.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.sweco.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Demonstrationsanlæg ved grube 3 i Kærgård Plantage.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90732300
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Region Syddanmark vil, som et led i Handleplanen for den videre indsats i Kærgård Plantage, etablere et demonstrationsanlæg for oprensningen af forureningen under grundvandsspejlet i en del af grube 3. Formålet med demonstrationsanlægget er, at understøtte handleplanens øvrige initiativer samt, at indsamle yderligere erfaringer med oprensningen af forureningen under grundvandsspejlet, som eventuelt kan anvendes ved en senere fuldskalaoprensning. Demonstrationsanlægget må påregnes at skulle køre over en længere årrække og med varierende driftbudgetter fra år til år jf. handleplanen.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90732000
90732400
90732500
90732600
90733700
90733900
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

 

Kærgård Plantage.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Demonstrationsanlægget skal placeres i den østlige ende af grube 3. Demonstrationsanlægget skal have en horisontal udbredelse som defineres af tilbudsgiver, så opgaven kan løses inden for den samlede budgetramme på 7 000 000 DKK. Demonstrationsanlægget skal have en vertikal udbredelse som svarer til lag 2.

Inden demonstrationsanlægget detailprojekteres skal følgende forundersøgelser gennemføres:

— Bestemmelse af anlæggets horisontale og vertikale afgrænsning

— Bestemmelse af forureningsmasse og udbredelse af fri fase PCE

— Bestemmelse af forureningsmasse for andre relevante forureningskomponenter (BTEX'er, totalkulbrinter og farmaceutiske stoffer) samt indhold af TOC

— Der skal laves en supplerende karakterisering af de geologiske og hydrogeologiske forhold, således at der kan opstilles en bedre konceptuel model af geologi og hydrogeologi.

Oprensningen af forureningen i lag 2 inden for testfeltet skal foregå med både kemisk oxidation og biologisk nedbrydning. Oprensningen i lag 2.1 (lagtykkelse 3, 4 meter) skal foregå med kemisk oxidation med modificeret Fentons reagens (MFR) og med en biologisk efterpolering med stimuleret reduktiv deklorering (SRD). Oprensningen af lag 2.2 (lagtykkelse 6 meter) og lag 2.3 (lagtykkelse 2 meter) skal foregå med stimuleret reduktiv deklorering alene. Ovenstående metodevalg er foretaget for at gøre tilbuddene sammenlignelige, og det kan ikke udelukkes, at disse forudsætninger ændre sig når der er gennemført forundersøgelser.

Oprensningen af demonstrationsfeltet skal målrettes den del af forureningen, der har betydning for ophævelse af restriktionerne for brug af området. Det er specielt de klorerede opløsningsmidler og deres nedbrydningsprodukter, men det er også ønskeligt, at metoden har en effekt over for andre forureningskomponenter som f.eks. benzen, toluen, sulfonamider og barbiturater.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2017
Slut: 01/03/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Afhængig af omstændighederne kan ordregiver vælge at forlænge kontraktens varighed, med henblik på at optimere indsatsen indenfor det til enhver tid til rådighed værende budget.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt eventuelt flere principielt egnede tilbudsgivere udvælges tilbudsgiverne ud fra de mest relevante referencer fra tidligere udførte opgaver af sammenlignelig art.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

I det omfang der viser sig budgetmæssige muligheder for at udvide demonstrationsanlægget, eventuelt udvide aktiviteterne til videre drift af anlægget, undersøgelser i resterende del af området, samt egentlig fuldskala oprensning af den omhandlede forurening, har ordregiver option på en sådan udvidelse af opgaven.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgere skal oplyse omsætning som gennemsnit over de seneste 3 år.

Ansøgere skal oplyse størrelse af egenkapital og soliditetsgrad ved afslutningen af seneste årsrapport.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgivere skal have en samlet omsætning på minimum 15 000 000 DKK som gennemsnit de seneste 3 år.

Tilbudsgivere skal have en egenkapital på minimum 2 000 000 DKK og en soliditetsgrad på mindst 15 % ved udgangen af seneste afsluttede årsregnskabsperiode.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgere skal fremlægge en liste over sammenlignelige eller tilsvarende opgaver, løst fortrinsvis indenfor de seneste 3 år. Der kan dog også ved udvælgelsen tages hensyn til relevante opgaver, der er udført mere end 3 år tidligere.

Ansøger skal kunne dokumentere tilstedeværelsen af systemer til kvalitets- og miljøledelse i virksomheden.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Mindste en reference fra udførelse af en sammenlignelig eller tilsvarende opgave.

Implementerede systemer til kvalitets- og miljøledelse i virksomheden, der er på niveau med kravene til certificering iht. ISO 9001, hhv ISO 14001.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten indeholder særlige krav med hensyn til kommunikation om projektet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 25/04/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Anmodning om prækvalifikation indgives i form af udfyldt og underskrevet ESPD. Hvis flere ønsker at byde i forening (f.eks. joint venture eller konsortium), eller hvis ansøger baserer sig på andres kapacitet for at kunne opfylde mindstekravene eller kvalificere sig i forhold til udvælgelseskriteriet, skal disse andre firmaer også udfylde og underskrive deres egen ESPD, der ligeledes medsendes anmodningen.

Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 anvendelse på nærværende udbud. ESPD skal udfyldes for så vidt angår del II, del III A, B og C, del IV B, C og D samt del V og del VI.

I ESPD del V bedes der ved angivelsen »Beskriv dem« udpeget de referencer fra tidligere udførte sammenlignelige eller tilsvarende opgaver, der vurderes som særligt relevante i den aktuelle sammenhæng.

Generel vejledning vedrørende ESPD kan findes her: https://www.kfst.dk/Indhold-KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160318-Det-elektroniske-ESPD--Saadan-virker-den?tc=E538038EB1E04A96B9964BE4C0F85F46

Det samlede udbudsmateriale downloades fra www.udbud.info og gemmes lokalt på computeren hos ansøgeren. Herefter kan der åbnes en on-line formular på denne adresse: https://ec.europa.eu/tools/espd

Når ansøger har valgt »Jeg er en økonomisk aktør«, vælges »Importere ESPD« og under »Upload dokument« browses frem til udbudsmaterialet og den forudfyldte ESPD-formular som XML-fil (ESPD som PDF-fil er kun medtaget til orientering). Herefter kan formularen udfyldes on-line. Til sidst (eller undervejs) kan formularen gemmes på egen computer som XML-fil, der så kan arbejdes videre med på et senere tidspunkt. Når formularen er færdigudfyldt, vælges i bunden af formularen »Oversigt«, der giver adgang til at udskrive (eller gemme) den udfyldte formular. Printet underskrives af ansøger, scannes og vedlægges anmodningen.

Senest i forbindelse med eventuel kontrakttildeling vil der blive krævet dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, regnskabsoplysninger og uddybning af de oplistede referencer.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Frister for og procedurer for klager fremgår af »Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud«, lbk nr. 593 af 2.6.2016, med senere ændringer.

Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere.

Klager, som ikke vedrører afslag på prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/03/2017

Send til en kollega

0.063