23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 049-089958
Offentliggjort
10.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://lfst.dk/om-os/udbud/

Udbyder

Landbrugs- og Fiskeristyrelsen

Vindere

Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018

(22.06.2017)
GEUS
Øster Voldgade 10
1350 København K

Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018

(22.06.2017)
Orbicon A/S
Ringstedvej 20
4000 Roskilde

Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018


Landbrugs- og Fiskeristyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Landbrugs- og Fiskeristyrelsen
20814616
Nyropsgade 30
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Louise Aulin Pallis
Telefon: +45 33958000
E-mail: KIU@lfst.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://lfst.dk

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Marie-Louise Krawack
Telefon: +45 72544000
E-mail: makra@mst.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://mst.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://lfst.dk/om-os/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om Kortlægning af Natura 2000-områder, Marin habitatkortlægning i Skagerrak og Nordsøen 2017-2018.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Landbrugs- og Fiskeristyrelsen og Miljøstyrelsen udbyder sammen kortlægning af 4 marine Natura 2000-områder, hvor kendskabet til den præcise arealudbredelse af de forskellige habitatnaturtyper er usikker, og der er behov for en mere detaljeret viden til brug i den opfølgende forvaltning af områderne. I projektet prioriteres kortlægning af sandbankerne, hvor der er behov for en mere detaljeret og præcis kortlægning af udbredelsen indenfor Natura 2000-områderne. Områderne skal kortlægges for naturtyperne sandbanker, rev (stenrev og biogene rev) og boblerev, hvor dette er relevant. Et af områderne er tidligere delvist kortlagt, og kortlægningen skal resultere i fuldgyldige habitatkort for Natura 2000-områderne.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 869 960.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90713000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Landbrugs- og Fiskeristyrelsen og Miljøstyrelsen udbyder sammen et projekt om marin habitatkortlægning i Nordsøen og Skagerrak, som består af en geofysisk og en biologisk kortlægning, som indbefatter en identificering, beskrivelse og afgrænsning af naturtyperne i de 4 områder særligt sandbankerne i områderne. Kortlægningen skal endvidere dokumentere overfladesedimentets beskaffenhed og tilvejebringe en detaljeret bathymetri for områderne. Da fokus i kortlægningen er på sandbanker, ønskes der ved de biologiske undersøgelser en beskrivelse af områdernes plante- og dyresamfund foretaget ved en kombination af bundprøver (hapsprøver) til undersøgelse af de biologiske artssamfund der lever i sandet, samt et supplement af ROV-videoer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 869 960.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/05/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation: 3 000 000 DKK er afsat fra »Det Danske Hav- og fiskeriudviklingsprogram, del om fremme af gennemførelsen af den Integrerede Maritime Politik (IMP)« og 3 869 960 DKK stammer fra Novana.
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Det er en betingelse for at afgive tilbud, at tilbudsgiver udfylder ESPD'en, Det fælles Europæiske Udbudsdokument, som ligger på Landbrugs- og Fiskeristyrelsens (LFST) hjemmeside sammen med de øvrige udbudsdokumenter.

ESPD'en kan kun udfyldes ved at åbne dokumentet inde på denne hjemmeside: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome ESPD'en udfyldes, gemmes og udprintes og afleveres/sendes med almindelig post i papirudgave til LFST som en del af Tilbudsgivers tilbud. Den udfyldte ESPD udgør en erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, der betyder at tilbudsgiveren ikke kan deltage i udbudsproceduren.

For mere information omkring ESPD se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledninger: http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD

Det er vigtigt, at oplysningerne i ESPD'en vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet.

Før tildeling af kontrakten til den vindende tilbudsgiver vil LFST indhente dokumentation for de afgivne oplysninger i ESPD'en.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Følgende dokumentation skal indgå i tilbuddet og udfyldes i ESPD'ens litra B: Samlet årsomsætning.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves en samlet årsomsætning på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Følgende dokumentation skal indgå tilbuddet og udfyldes i ESPD'ens litra C:

Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:

— En klar beskrivelse af leverancen

— Tidspunktet for udførelsens start

— Størrelsen af leverancen, samt modtager af leverancen.

Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).

Hvis tilbudsgiver forventer at anvende underleverandører bedes det beskrevet hvem og hvilke ydelser denne forventes at varetage. Oplysningerne udfyldes ligeledes i ESPD'ens litra C under »Andel i underleverance«.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/04/2017
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at være tilstede ved åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet vil være tilgængeligt på Landbrugs- og Fiskeristyrelsens hjemmeside på tidspunktet for offentliggørelse af denne udbudsbekendtgørelse: http://lfst.dk/om-os/udbud/

Tilbud skal fremsendes til den anførte postadresse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/03/2017

Send til en kollega

0.047