23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 029-052670
Offentliggjort
10.02.2017
Udbudstype
Koncessionstildelingsprocedure

Udbyder

Billund Lufthavn

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn


Billund Lufthavn

Bekendtgørelse om tildeling af koncession

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/23/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Billund Lufthavn
23343118
Passagerterminalen 10, postboks 10
Billund
7190
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bll.dk/

I.6) Hovedaktivitet
Lufthavnsrelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
65200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Billund Lufthavn ønsker med nærværende udbud med forhandling at tildele en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler fra et ubemandet tankanlæg.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
50514100
55900000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Billund lufthavns område.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

BLL ønsker med nærværende udbud at indgå en koncessionskontrakt med en leverandør som, udover at forestå den daglige drift af et ubemandet brændstofanlæg, kan være med til at udvikle brændstofanlægget i takt med den store udvikling, som området gennemgår.

Estimeret omsætningspotentiale i liter pr. år er på nuværende tidspunkt ca. 4-5 000 000. Omsætningen skønnes stigende over de kommende år

Udbuddet omfatter en Koncessionskontrakt for en 5-årig periode med start den 1.5.2017. Der er en option på forlængelse på 5 år.

Den valgte leverandør får en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler.

Det bemærkes, at BLL lægger stor vægt på at lufthavnens kunder generelt oplever et højt serviceniveau og et æstetisk design der i størst mulig grad skaber en arkitektonisk sammenhæng med lufthavnen i øvrigt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af kriterierne beskrevet nedenfor:
  • Kriterie: Vederlag
  • Kriterie: Serviceniveau
  • Kriterie: Teknisk bestykning
  • Kriterie: Udvikling og markedsføring
II.2.7) Koncessionens varighed
Varighed i måneder: 60
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Se udbudsmaterialet på http://www.bll.dk/benzin

Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.

Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbudsmaterialet bedes stillet skriftligt og skal sendes pr. e-mail til kontakt@tohv.dk.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Tildelingsprocedure med forudgående offentliggørelse af en koncessionsbekendtgørelse
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 236-430454

Del V: Tildeling af koncession

Betegnelse:

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn

En koncession/en delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet er annulleret på baggrund af manglende konkurrence.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden

20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet

udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en

begrundelse for beslutningen.

(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller

forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud

inden:

(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske

Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor

bekendtgørelsen er blevet offentliggjort

(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere

om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem

er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor

ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.

4.

(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,

stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/02/2017

Send til en kollega

0.047