Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Billund Lufthavn
Vindere
Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn
(09.06.2017)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
Viby J
Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn
Billund Lufthavn
Koncessionsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
23343118
Passagerterminalen 10, postboks 10
Billund
7190
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bll.dk/
Myntevej 5
Randers
8920
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.tolstruphvilsted.dk/
Del II: Genstand
Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn.
Billund Lufthavn ønsker med nærværende udbud med forhandling at tildele en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler fra et ubemandet tankanlæg.
Billund lufthavns område.
BLL ønsker med nærværende udbud at indgå en koncessionskontrakt med en leverandør som, udover at forestå den daglige drift af et ubemandet brændstofanlæg, kan være med til at udvikle brændstofanlægget i takt med den store udvikling, som området gennemgår.
Estimeret omsætningspotentiale i liter pr. år er på nuværende tidspunkt ca. 4-5 000 000. Omsætningen skønnes stigende over de kommende år
Udbuddet omfatter en Koncessionskontrakt for en 5-årig periode med start den 1.5.2017. Der er en option på forlængelse på 5 år.
Den valgte leverandør får en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler.
Det bemærkes, at BLL lægger stor vægt på at lufthavnens kunder generelt oplever et højt serviceniveau og et æstetisk design der i størst mulig grad skaber en arkitektonisk sammenhæng med lufthavnen i øvrigt.
Se udbudsmaterialet på http://www.bll.dk/benzin
Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.
Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbudsmaterialet bedes stillet skriftligt og skal sendes pr. e-mail til kontakt@tohv.dk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Oplysninger om tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om tilbudsgiver.
— Oplysninger om tilbudsgivers repræsentanter.
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, samt § 136.
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af følgende frivillig udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137: nr. 2: ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år med
beskrivelse og dato for leverancen. Udfører tilbudsgiver fortsat leverancen, så kan datoangivelsen i ESPD'et
være tidspunktet for afgivelse af indledende tilbud.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på at angive en dato, som ligger inden for de sidste 3 år. Der er ikke pligt
til at udfylde feltet »Beløb« eller »Modtagere« i ESPD'et.
En sammenlignelig reference skal indeholde drift og vedligeholdelse af et brændstofanlæg med kommercielt salg af benzin og diesel.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har 2 sammenlignelige referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Alle interesserede virksomheder opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende det indledende tilbud bedes stillet skriftligt og skal rettes til den i afsnit A.2 angivne kontaktperson fra Tolstrup & Hvilsted pr. e-mail, med emnet: »Spørgsmål — EU udbud vedrørende drift af brændstofanlæg« senest den 7.3.2017, kl. 12:00. Supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar, vil løbende, i anonymiseret form, være at finde på BLL's hjemmeside på adressen http://www.bll.dk/benzin
Tilbudsgivere skal på BLL's opfordring og før underretning om tildeling af kontrakten fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger som er afgivet i udbudsbilag 1 — Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) i forbindelse med afgivelses af indledende tilbud.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Finder ikke anvendelse
Danmark
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden
20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet
udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en
begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske
Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere
om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem
er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.
4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,
stk. 2, 2. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk