23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
24.02.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Danmark-København: Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse 2015/S 038-065135


Danmark-København: Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse

2015/S 038-065135

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Naturstyrelsen
Haraldsgade 53
Naturstyrelsen
Andreas Lunn
2100 København Ø
DANMARK
+45 72544810

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://naturstyrelsen.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3)

Hovedaktivitet

Miljø

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Kortlægning af beskyttede områder i Kattegat med sidescan sonar og ROV samt fiskeundersøgelser.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kattegat.

NUTS-kode DK0

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Miljøministeriet har, som led i implementering af havstrategidirektivet, foreslået at udpege seks beskyttede områder med dyb blød bund i Kattegat. Forslaget er p.t. i offentlig høring.

Den dybe bløde bund er en udbredt naturtype i Kattegat og levested for sårbare arter og habitater, som for eksempel korallerne søfjer og søstrå og krebsdyrene haploops. De klarer sig dårligt på arealer, hvor der samtidig fiskes med bundslæbende redskaber, indvindes råstoffer eller klappes havbundsmateriale fra havne og sejlrender. De områder, der foreslås beskyttet, udgør i alt et areal på 651 km², hvilket svarer til 4 % af den danske del af Kattegat.

Naturstyrelsen udbyder derfor udarbejdelse af et overvågningsprogram i de beskyttede områder, samt et ekstra område øst for Læsø på ca. 14 km2. Inden den endelige kontraktunderskrivelse kan der ske mindre justeringer af områdernes koordinater. Der skal maksimalt kortlægges 7 områder af 700 km².

I områderne skal der laves en detaljeret kortlægning af havbunden fordelt på forskellige sedimenttyper. Kortlægningen omfatter herudover undersøgelser af epifauna og en kortlægning og vurdering af bestanden af bundlevende fisk og hummere. Opgaven består af dataindsamling og fortolkning af data.

Opgaven løses gennem dataindsamling og analyse i 7 områder i den danske del af Kattegat. Opgaven er delt i to.

a) omfatter undersøgelser med side-scan sonar og ROV i udvalgte områder i Katteat

b) bestandsundersøgelse af bundlevende fisk og hummere i samme udvalgte områder i Kattegat

Områderne skal kortlægges inden for en økonomisk ramme på 1 750 000 DKK. Der konkurreres derfor ikke på pris i nærværende udbud. Såfremt der dog alligevel i et tilbud måtte fremgår en højere pris end 1 750 000 DKK, vil et sådant tilbud blive anset for ikke forskriftsmæssigt og blive forkastet.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Omfanget består i kortlægning af syv områder i Kattegat på maximalt 700 km2.

Formålet er at få ovenstående områder kortlagt, herunder:

1a. Identificere, afgrænse, beskrive og kortlægge sedimenttyperne i området. Fokus skal lægges på substrattypen 1a, men også de øvrige sedimenttyper ønskes kortlagt. Typerne er:

— 1a Blødbund: Homogen siltet sandbund eller dynd, hvor bunden ikke er dynamisk påvirket, og hvor sedimentet består af silt og siltet sand eller dynd

— 1b. Sand: Homogen fast sandbund (sand er defineret som kornstørrelser fra 0,06-2,0 mm) præget af en vis form for dynamik med bølgeribber m.m.

— 1c. Mønstret sandet bund med ler: Område bestående af ler eller større relikte lerblokke på en siltet til sandet havbund

— 2. Sand, grus og småsten samt bestrøning (< 10 %) med sten > 10 cm

— 3. Sand, grus og småsten samt bestrøning (10 - 25 %) med sten > 10 cm

— 4. Sten > 10 cm dækkende >25 %

1b. Vurdere og kortlægge tilstedeværelsen og tætheden af den bundlevende fauna, herunder registrering af karakteristiske arter. Endvidere beskrives epifaunaen, med særligt fokus på biogene substrater, der udgøres af haploops, hestemusling, søfjer og søstrå samt andre sjældne ar-ter/samfund f.eks. havsvampesamfund.

2. Vurdere og kortlægge tilstedeværelsen og størrelsesfordelingen af bundlevende fisk og hummere

3. Områder.

Områderne ligger i Kattegat. Områderne der skal kortlægges vil have et maximalt areal på 700 km2.

Område Areal af områder, km² Areal med dyb blød bund, km²

G 14 -

B 14 13

C 32 28

D 12 4

E 76 40

F 276 127

A 241 139

I alt 665 351.

Anslået værdi eksklusive moms: 1 750 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 7 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der skal udfyldes to tro og love-erklæringer om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet skabeloner for begge erklæringer, som kan findes under udbudsmaterialet.

Ved sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Dokumentation for, at tilbudsgiver har eller kan få den for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikring, skal fremlægges af den vindende tilbudsgiver inden eller i forbindelse med underskrivelse af kontrakten. Dokumentationen skal være i form af enten kopi af forsikringspolice, forsikringsbevis indeholdende dækningsområde samt dækningssummer udstedt af forsikringsselskab eller tilsagn fra anerkendt forsikringsselskab om tegning af erhvervsansvarsforsikring gældende fra underskrivelse af kontrakten.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Tilbudsgiver skal som dokumentation for den tekniske og faglige egnethed vedlægge følgende:

— Virksomhedens referencer. Der skal vedlægges maks. 5 referencer for opgaver som tilbudsgiver har udført indenfor det udbudte område de seneste 3 år. Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:

— Kort beskrivelse af projektet samt projektets relevans i forhold til det udbudte projekt

— kontaktperson hos den virksomhed/offentlige institution som projektet er udført for

— kontraktperiode, samt

— kontraktværdi.

Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund, f.eks. at virksomheden er ny aktør på området, ikke kan fremlægge den krævede dokumentation for referencer, skal tilbudsgiver søge sin tekniske kapacitet godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald skal tilbudsgiver også henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at berigtige indholdet af de oplyste referencer.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Metodebeskrivelse. Vægtning 50

2. Antal områder og antal km sejllinjer, som tilbydes kortlagt. Vægtning 25

3. Bemanding og faglige kvalifikationer af de medarbejdere, der skal udføre opgaven. Vægtning 25

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 7.4.2015

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

21.4.2015 - 15:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk. engelsk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

IV.3.8)

Åbning af bud

Dato: 21.4.2015 - 15:00

Sted:

Naturstyrelsen.

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

Tilbud skal være den ordregivende myndighed i hænde senest onsdag den. 20.4.2015 kl. 15:00.

Tilbud, der modtages efter dette tidspunkt, vil ikke blive taget i betragtning og vil blive returneret uåbnet.

Tilbud skal sendes eller indleveres til:

Miljøministeriet

Naturstyrelsen

Vandplaner og Havmiljø

Haraldsgade 53, 2100 København Ø, Danmark

Att.: Andreas Lunn

Tilbud kan ikke sendes elektronisk. Det samlede tilbud skal sendes eller indleveres til den oven for angivne adresse.

Tilbud mærkes med udbudsnummer fra udbudsbekendtgørelsen og med tydelig angivelse »Må ikke åbnes i postmodtagelsen«.

Tilbud skal afleveres i 3 papireksemplarer samt en elektronisk udgave (Cd-rom eller USB stik) af hele det afleverede tilbudsmateriale.

Det afleverede tilbud skal indeholde alle de efterspurgte oplysninger og dokumentation. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at berigtige eller afhjælpe formelle fejl og mangler ved de modtagne tilbud i overensstemmelse med § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 med senere ændringer.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
http://www.klfu.dk

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:

45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
http://www.kfst.dk

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

19.2.2015

Send til en kollega

0.046