Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
te@dem-esb.dk
Udbyder
Sønderborg Andelsboligforening
Vindere
Valgt firma
(23.12.2016)
Sustain Solutions ApS
Rønnegade 1
2100 København Ø
Solcelleanlæg til Sønderborg Andelsboligforening, Afd. 22: Kløvermarken/Hvedemarken
Sønderborg Andelsboligforening
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Bygtoften 2
Sønderborg
6400
Danmark
Kontaktperson: Bjarne Baun Madsen
E-mail: bbm@salus-bolig.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.salus-bolig.dk
Kongevej 58
Sønderborg
6400
Danmark
Kontaktperson: Torben Esbensen
E-mail: te@dem-esb.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dem-esb.dk
Del II: Genstand
Solcelleanlæg til Sønderborg Andelsboligforening, Afd. 22: Kløvermarken/Hvedemarken.
Udbuddet omfatter fuld finansiering, levering, montering og komplet installation af tagintegrerede solcelleanlæg på 19 separate boligblokke hos SAB Afd. 22: Kløvermarken 1-36 og Hvedemarken 1-45 i Sønderborg.
Tagarbejde herunder nye undertage er en del af udbuddet. Der regnes med i størrelsesordenen 460 kVp og et samlet solcelleareal i størrelsesordenen 3 000 m⊃2;. Værdien af den producerede elektricitet fra solcelleanlæggene anvendes til at afvikle finansieringsbeløbet.
Kløvermarken 1-36 og Hvedemarken 1-45, 6400 Sønderborg.
Udbuddet omfatter fuld finansiering, levering, montering og komplet installation af ca. 3 000 m⊃2; solcelleanlæg (ca. 460 kVp) fordelt på 19 boligblokke samt serviceaftale.
Solcellerne skal integreres i tagkonstruktionen, og udbuddet omfatter endvidere det nødvendige tagarbejde i forbindelse hermed, herunder nye undertage.
Udbudsmaterialet indeholder bl.a. kravspecifikation for solcelleanlæggene med en ønsket årlig ydelse på i alt ca. 410 000 kWh.
Tilbud skal omfatte alle nødvendige ydelser til solcelleanlæggenes fuldstændige færdiggørelse. Der kræves ydelsesgarantier og produktgarantier.
De komplette solcelleanlæg inklusive tagarbejder skal fuldt finansieres af tilbudsgiver, og besparelsen ved den producerede solcellestrøm anvendes til at afvikle finansieringen.
Serviceaftalen løber indtil 3 år efter afleveringstidspunktet, som forventes at være senest september 2017.
Serviceaftalen kan herefter forlænges med op til 22 år.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil udbyder udvælge de fem virksomheder, som (1) har mest erfaring med lignende opgaver, herunder erfaring med finansiering af lignende type projekter, samt (2) har den organisation, som er bedst egnet til at varetage den udbudte opgave.
Som foreløbig dokumentation for ansøgers opfyldelse af de angivne krav lægges der vægt på følgende:
— Ansøgers besvarelse vedrørende minimumskravene om teknisk og finansiel formåen.
— Ansøgers beskrivelse af, hvorledes ansøgeren vil bemande opgaven, herunder en beskrivelse af de kompetencer og nøglepersoner, der skal indgå i projektet.
Forlængelse af serviceaftalen med op til 22 år.
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes pr. email til: te@dem-esb.dk senest tirsdag den 23.8.2016 kl. 14:00.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Totalleverandøren og/eller eventuelle underleverandører, der leverer og monterer solcelleanlæggene, skal være KSO-certificerede og autoriserede el-installatører. Dette skal kunne dokumenteres inden kontraktindgåelse.
Det er et krav, at ansøger ikke er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135 og 136. Dette skal kunne dokumenteres inden kontraktindgåelse.
Ansøger skal kunne fremlægge følgende dokumenter:
A. Firmanavn, adresse og CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson hos ansøger/totalleverandør.
B. Kort beskrivelse af ansøger samt eventuelle underleverandører/underentreprenører.
C. Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i Udbudsloven.
D. Tro og love-erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige.
E. I det omfang ansøger ønsker, at der skal lægges vægt på samarbejdsparters økonomiske eller tekniske kapacitet ved prækvalifikationsvurderingen, skal ansøgningen vedlægges erklæring om, at samarbejdspartneren stiller sine økonomiske eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøger i forbindelse med projektets udførelse.
F. For de seneste 3 regnskabsår skal ansøger indsende oplysninger om:
— Omsætning
— Soliditetsgrad
— Resultat før skat
— Egenkapital iht. seneste regnskab.
De ovennævnte økonomiske oplysninger skal attesteres af virksomhedens revisionsvirksomhed.
1. Totalleverandøren skal kunne dokumentere en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.
2. Totalleverandøren skal kunne dokumentere en soliditetsgrad på minimum 15 % i de senest 2 afsluttede regnskabsår.
Totalleverandøren skal kunne fremsende:
A. Beskrivelse af referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver inden for de seneste 5 år.
B Angivelse af CV for ansøgers projektleder og byggeleder.
C. Beskrivelse af 3 udvalgte projekter, som ansøger finder særligt relevante i forhold til den udbudte opgave.
A. Totalleverandøren skal have mindst 3 referencer på projekter af samme type som udbudte solcelleanlæg,
Projektet skal udføres i henhold til ABT 93 med tilføjelser og rettelser.
Tilbudsgiver skal herudover være sikret af en for den type virksomhed sædvanlig og fuldtdækkende forsikring, omfattende fagligt ansvar, personansvar og materialeansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes pr. email til: te@dem-esb.dk senest tirsdag den 23.8.2016 kl. 14:00
Ansøger har gratis, ubegrænset og fri adgang til udbudsmaterialet via dette link: http://www.sab-bolig.net/nyheder/fri-22072016-0945/sab-afdeling-22-solceller-udbudsmateriale-juli-2016
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud indeholder frister for indgivelse af klage over udbud.
Det følger heraf, at en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2 eller Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Klager, som ikke vedrører manglende prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud senest 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende, om at ordregiver har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk