23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 121-215691
Offentliggjort
27.06.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

HOFOR A/S

Brændstof, smøremidler og fyringsolie 2016+


HOFOR A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
HOFOR A/S
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Telefon: +45 27953811
E-mail: aiam@hofor.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk

I.2) Fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Brændstof, smøremidler og fyringsolie 2016+.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Køb af brændstof (diesel og benzin) fra tankstationer og som bulkleverance, levering af smøremidler til HOFOR lokationer og levering af fyringsolie til opvarmning til produktions formålet.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09134100
09132000
09135100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Køb af brændstof (diesel og benzin) fra tankstationer og som bulkleverance, levering af smøremidler til HOFOR lokationer og levering af fyringsolie til opvarmning til produktions formålet.

Aftalen omfatter bulkleverancer af fyringsolie og brændstof primært i Københavns Kommune.

Forventet årligt volume køb af brændstof og fyringsolie:

diesel > 200 000 liter pr. år

benzin >100 000 liter pr år.

fyringsolie mellem 1 000 000 — 3 000 000 liter pr. år

Anslået værdi mellem 35 000 000 og 80 000 000 DKK.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Aftalen forventes at træde i kraft den 16.6.2016 og er gældende frem til den 15.6.2018, med mulighed for forlængelse på 2 x 1 år.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ansøgning om prækvalifikation kan kun ske via ESPD (udbudsdokument) som ligger på www.HOFOR.dk hjemmeside. Linket til hvor udbudsdokumenter findes, er angivet i starten af bekendtgørelsen. Prækvalifikationsmaterialet skal indleveres i 2 eksemplarer i papirformat samt 1 eksemplar i elektronisk format på USB-nøgle.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 035-055509
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

 

Brændstof, smøremidler og fyringsolie 2016+

 

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ved en nærmere gennemgang af udbudsmaterialet, er der konstateret flere mangler ved materialet, som gør, at det ikke er muligt at foretage en tildeling af rammeaftalen i overensstemmelse med udbudsbetingelserne. Da det formentlig ikke er muligt at rette op på manglerne i det igangværende udbud inden for udbudslovgivningens rammer, aflyses udbuddet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (lov nr. 492 af 12.5.2010 med ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Har ordregiveren iværksat et udbud med forhandling efter Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/06/2016

Send til en kollega

0.078