23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 120-212991
Offentliggjort
24.06.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
21.07.2016

Addresse
http://www.rib-software.dk/udbudsportal/

Udbyder

Allerød Spildevand A/S

Vindere

Valgt leverandør

(02.12.2016)
Viasol A/S
Hejrevej 39
2400 København NV

Indkøb og montering af solceller til Lillerød Rensningsanlæg for Allerød Spildevand A/S


Allerød Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Allerød Spildevand A/S
Enghaven 3
Allerød
3450
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Frandsen
Telefon: +45 45470070
E-mail: chf@Forsyningen.com
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.forsyningen.com/

Internetadresse for køberprofilen: http://www.forsyningen.com/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.rib-software.dk/udbudsportal/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.rib-software.dk/udbudsportal/
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Indkøb og montering af solceller til Lillerød Rensningsanlæg for Allerød Spildevand A/S.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09332000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

EU-udbuddet omfatter levering, montering og komplet installation af 1 stk. solcelleanlæg placeret i terræn. Herudover indeholder kontrakten en 3-årig serviceaftale med mulighed for forlængelse i op til 22 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09331200
09331000
31712347
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

EU-udbuddet omfatter levering, montering og komplet installation af 1 stk. solcelleanlæg placeret i terræn, samt en 3-årig serviceaftale.

Udbudsmaterialet indeholder bl.a. kravspecifikationer for solcelleanlæg med en ønsket årlig ydelse på ca. 235 000 kWh.

Tilbuddet skal omfatte alle nødvendige ydelser til solcelleanlæggets fuldstændige færdiggørelse (materialer, komponenter monteringsarbejder, byggeplads, sikkerhedsforanstaltninger, installations arbejder, web/produktions overvågning, as built tegninger og komplet dokumentation til alle myndigheder mm.)

Der kræves ydelsesgarantier og produktgarantier.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Teknisk løsning / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Serviceaftalen løber fra underskrivelse til 3 år fra afleveringstidspunktet som skal ligge senest d. 23.12.2016.

Serviceaftalen kan herefter forlænges med op til 22 år. Forsyningen forventer at udnytte denne option i perioder på 3-4 år af gangen.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil Forsyningen udvælge de fem virksomheder, som (1) har mest erfaring med lignende arbejder, samt (2) har den organisation, som er bedst egnet til at varetage den udbudte opgave.

Som foreløbig dokumentation for ansøgers opfyldelse af de angivne krav lægges der vægt på følgende:

— Vedrørende (1): Ansøgers besvarelse i ESPD'ets del IV, afsnit C, pkt. 1b) vedrørende minimumskravet om teknisk og finansiel formåen.

— Vedrørende (2): Ansøgerens beskrivelse af, hvorledes ansøgeren vil bemande opgaven, herunder en beskrivelse af de kompetencer og nøglepersoner der skal indgå i projektet, i ESPD'ets del V.

Dokumentation: Ansøgeren skal kunne dokumentere opfyldelse af kriterium (2) ved fremvisning af CV'er for de angivne nøglemedarbejdere. Denne dokumentation skal ikke fremsendes i forbindelse med prækvalifikationen.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Kontrakten omfatter følgende optioner:

1. Forlængelse af serviceaftalen med op til 22 år. Forsyningen forventer, at udnytte denne option i perioder på 3-5 år af gangen.

2. Tilkøb af lyn- og transientbeskyttelsesdele.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Leverandøren og eventuelle underleverandører, der monterer solcelleanlægget, skal være KSO-certificerede.

Der skal desuden være udstedt en virksomhedsautorisation på el-arbejder.

Opfyldelse af de angivne krav skal angives i ESPD del IV, afsnit A, nr. 2) vedrørende »Egnethed«.

Uanset angivelsen af »Tjenesteydelseskontrakter« i ESPD'et, er punktet relevant, da kontrakten dels omfatter vareindkøb dels tjenesteydelser i form af installations, montering og service.

Dokumentation: Ansøger skal kunne dokumentere autorisationen og KSO-certificering ved fremvisning af kopi. Det skal kunne dokumenteres, hvem der har autorisation for de pågældende arbejder. Dokumentation skal ikke fremsendes i forbindelse med prækvalifikationen.

Udelukkelsesgrunde:

Det er et krav, at ansøger ikke er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136, stk. 1, nr. 1-3.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde udfyldes i ESPD, del III, afsnit A-C.

Dokumentation: Ansøgeren skal kunne dokumentere, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde ved fremvisning af serviceattest og eventuelt straffeattest for udenlandske ledelsesmedlemmer (bestyrelse, direktion eller tilsynsråd) eller udlændinge, der har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ledelsen. Dokumentationen skal ikke fremsendes i forbindelse med prækvalifikationen.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger/konsortiepartnerne skal opfylde følgende mindstekrav for økonomisk og finansiel kapacitet for udvælgelse:

1. En positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår på minimum 1 500 000 DKK.

2. En gennemsnitlig soliditetsgrad på minimum 15 % i det senest 3 afsluttede regnskabsår.

For virksomheder, som har eksisteret i mindre end tre år, accepterer Forsyningen mindstekravet som opfyldt, hvis soliditetsgraden gennemsnitligt er minimum 15 % i de afsluttede regnskabsår, som ansøgeren kan fremvise.

Som foreløbig dokumentation for ansøgers opfyldelse af dette minimumskrav, skal ansøgeren udfylde ESPD'-ets del IV, afsnit B, pkt. 6).

Dokumentation: Ansøger skal kunne dokumentere opfyldelse af de 2 mindstekrav ved fremvisning af årsrapporter fra de 3 seneste regnskabsår. Dokumentationen skal ikke fremsendes i forbindelse med prækvalifikationen.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens tekniske og faglige formåen:

1. Leverandøren skal have mindst 3 referencer på projekter af samme type og størrelse som udbudte solcelleanlæg, og disse skal være udført inden for de seneste 3 år.

Som foreløbig dokumentation for ansøgers opfyldelse af dette minimumskrav, skal ansøgeren udfylde ESPD'ets del IV, afsnit C, pkt. 1b), herunder med beskrivelse projekterne, entreprisesummen, udførelsesperiode og kontaktoplysninger på bygherre.

Dokumentation: Ansøger skal ikke kunne dokumentere referencerne yderligere.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Sikkerhedsstillelse:

Tilbudsgiver skal stille anfordringsgaranti iht. ABT 93 med tilføjelser og rettelser, svarende til 15 % af leverancen/tilbudssummen.

Finansierings- og betalingsvilkår:

Tilbudsgiver skal være særlig opmærksom på ordregiverens betalingsvilkår, som fremgår af aftaleudkastet afsnit 10 og 11.

Krav om solidarisk hæftelse:

Hvis vindende tilbudsgiver er en sammenslutning af flere aktører (konsortium), skal deltagerne hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse over for bygherre. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedr. den udbudte kontrakt.

Andre særlige vilkår:

Det konkrete projekt skal udføres i henhold til ABT 93 med tilføjelser og rettelser. Tilbudsgiver skal herudover være sikret af en for den type virksomhed sædvanlig og fulddækkende forsikring, omfattende fagligt ansvar, personansvar samt ansvar for materialer leveret på stedet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/07/2016
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 29/07/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Elektronisk adgang til udbudsmaterialet:

Ansøger har gratis, ubegrænset og fri adgang til udbudsmaterialet via dette link: http://www.rib-software.dk/udbudsportal/

Materialet findes under projektnummer: TN607304.

Ved at gå ind på det pågældende udbud/projektnummer åbner en ny side med projekt-information. Herinde kan det samlede udbudsmateriale hentes ned ved klik på den funktion, der hedder »Tilgængeligt udbudsmateriale«. Herinde fra kan udbudsmaterialet tilgås og hentes ned.

Adgangen til udbudsmaterialet kræver ikke log-in.

Ved ansøgnings- og tilbudsafgivelse skal ansøger/tilbudsgiver logge ind. Derfor skal der i første omgang klikkes på funktionen »Anmod om adgang«. Adgang gives ved angivelse af e-mailadresse. Herefter har ansøger/tilbudsgiver log-in og kan udføre sin ansøgning/tilbudsafgivelse.

Det fælles europæiske udbudsdokument:

I henhold til udbudsloven skal standardformularen »Det fælles europæiske udbudsdokument« (ESPD), benyttes.

ESPD'et fungerer som et foreløbigt bevis for, at til at ansøgerne ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at ansøgeren opfylder de fastsatte krav til egnethed.

Ordregiver kan afvise ansøgninger om prækvalifikation, som ikke indeholder ESPD'et som foreløbigt bevis.

Ansøgeren skal derfor udfylde ESPD'et i overensstemmelse med ordregiverens anvisninger i udbudsbekendtgørelsen og det offentliggjorte udbudsmateriale.

For vejledning til ESPD'et henvises til: https://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf

Følgende punkter skal udfyldes af ansøger i ESPD'en:

— Oplysninger om den økonomiske aktør (Del II): afsnit A-D

— Udelukkelsesgrunde (Del III): afsnit A-C

— Udvælgelseskriterier (Del IV): afsnit A-C

— Begrænsning af antallet af deltagere (Del V)

— Afsluttende erklæringer (Del VI).

Ansøger der baserer sig på andre enheders kapacitet:

En ansøger, der ansøger om deltagelse alene (dvs. ikke i et konsortium), men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at KFF modtager ansøgers eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger, jf. ESPD, del II, afsnit C, for hver af de enheder, som denne baserer sig på.

Udgør ansøger en gruppe af økonomiske aktører, herunder konsortier og midlertidige sammenslutninger, der deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt ESPD med de oplysninger, der kræves i ESPD del II-VI.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (»Håndhævelsesloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud.

Det følger heraf, at en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Klager, som ikke vedrører manglende prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for udbud senest 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/06/2016

Send til en kollega

0.047