23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 185-577519
Offentliggjort
26.09.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Odense Kommune

EU-udbud af oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn


Odense Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odense Kommune
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Christiansen
E-mail: jb@bk-udbud.dk
Telefon: +45 23276437
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c01f4b28-fa59-430b-a8e3-ba46b93bc985/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c01f4b28-fa59-430b-a8e3-ba46b93bc985/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c01f4b28-fa59-430b-a8e3-ba46b93bc985/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90640000 Rensning og tømning af nedløbsbrønde
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn langs vejene i Odense Kommune. Aftalen omfatter tillige bortskaffelse af det oprensede materiale. Oprensningen vedrører rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn, der er placeret på offentlige veje, fodgængerområder, cykelstier, parkeringspladser, langs letbanetracéet og tunneller.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 400 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
90641000 Rensning af nedløbsbrønde
90642000 Tømning af nedløbsbrønde
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn langs vejene i Odense Kommune. Aftalen omfatter tillige bortskaffelse af det oprensede materiale. Oprensningen vedrører rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn, der er placeret på offentlige veje, fodgængerområder, cykelstier, parkeringspladser, langs letbanetracéet og tunneller. Der er tale om oprensning af ca. 2.500 brønde og ca. 1.900 meter linjedræn, der skal oprenses en gang årligt. Derudover er der tale om ca. 49.000 brønde, der skal oprenses hvert andet år. Opgaverne under kontrakten er opdelt i henholdsvis standardopgaver og ekstraopgaver, og for ekstraopgaver skelnes der videre mellem planlagte opgaver og akutte opgaver, jf. kravspecifikationens pkt. 1.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal angive 2 referencer, som dokumenterer erfaring med oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn). Tilbudsgivers oplysninger bør for hver reference indeholde:

• Navn på modtager, inkl. kontaktoplysninger

• Bekræftelse på at der er tale om oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn)

• Angivelse af den 12 måneders periode inden for hvilken der er gennemført minimum 7.500 oprensninger

• Antal oprensninger gennemført i den pågældende 12 måneders periode

• Startdato for referencen

• Slutdato for referencen

Oplysninger om referencerne kan indføres i ESPD’et under fanen ”Udvælgelse” eller i det vedlagte referencedokument, jf. Udbudsbilag 2 - Referencedokument.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have to referencer, som dokumenterer erfaring med oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn). Hver reference skal over en 12 måneders periode indeholde minimum 7.500 gennemførte oprensninger. De anførte referencer må ikke være afsluttet mere end tre år før tilbudsfristen.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder bestemmelser og bilag vedr. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022, Arbejdsklausul, Lærlingeklausul og Samfundsansvar.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/10/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/10/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.

--

Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet fremsende en udfyldt udgave af det fælleseuropæiskeudbudsdokument (ESPD). ESPD’et er tilbudsgivers ”egen-erklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt opfylder egnethedskravene til udbuddet.

--

Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a, 135, stk. 1 til 3, 136 samt 137. Tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens §§ 134 a-137, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende tilbudsgiver fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

--

Dokumentation: Ordregiver vil som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anmode om en serviceattest (https://erhvervsstyrelsen.dk/serviceattest-ved-udbud), jf. udbudsbetingelsernes pkt. 8.7. Serviceattesten må ikke være mere end 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.

Der skal som udgangspunkt ikke afleveres yderligere dokumentation for referencer, men ordregiver forbeholder sig ret til at verificere de afgivne oplysninger ved henvendelse til de anførte kontaktoplysninger.

Såfremt tilbudsgivers har beroet på anden enheds kapacitet, skal der som en del af den endelig dokumentation afleveres støtteerklæring, jf. Bilag 6 - Støtteerklæring.

--

Vilkår for deltagelse i form af konsortier (sammenslutninger) eller ved anvendelse af støttende enheder er beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.5 og 8.6.

--

Berigtigelse: Ordregiver forbeholder sig retten til at komplementere, supplere eller fuldstændiggøre tilbuddet, herunder også vedrørende udelukkelse og egnethed, i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets Direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/09/2023

Send til en kollega

0.047