Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/publicMaterial
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Udbud af kontrakt om renholdelse af offentlige fortove for Frederiksberg Kommune
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Weigand
E-mail: mowe03@frederiksberg.dk
Telefon: +45 28982053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/homepage
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om renholdelse af offentlige fortove for Frederiksberg Kommune
Den udbudte opgave vedrører renhold og ukrudtsbekæmpelse af offentlige fortove i Frederiksberg Kommune med undtagelse af de inderste 40 cm. af fortove. Den udbudte opgave omfatter ikke fortove på private fællesveje.
Den udbudte opgave vedrører renhold og ukrudtsbekæmpelse af offentlige fortove i Frederiksberg Kommune med undtagelse af de inderste 40 cm. af fortove. Den udbudte opgave omfatter ikke fortove på private fællesveje.
Renholdelse af de offentlige fortove er en politisk vedtaget renholdelsesordning, hvor Frederiksberg Kommune har overtaget grundejers renholdelsesforpligtelser på offentlige fortove og udfører renhold på grundejers regning. Ordningen er takst-baseret.
Renholdelse af de offentlige fortove har juridisk ophæng i vejlovens §64-68. Bestemmelserne i vejlovens §72, stk. 2, tilsiger, at arbejde udført på grundejers regning skal udføres billigst muligt, hvilket er årsagen til at opgaven bliver udbudt.
Den nærmere beskrivelse af opgaven fremgår af udbudsmaterialet.
Kommunen forventer, at det årlige forbrug på kontrakten er ca. 5-6 mio. kr. eksklusiv moms. Det årlige vederlag i kontraktperioden vil dog blive fastsat på baggrund af de af leverandøren tilbudte priser og kommunens faktiske forbrug af leverandørens ydelser. Det kan i denne forbindelse oplyses, at i dag benyttes der 5,5 årsværk til opgaven, heraf 1,5 årsværk ved en fremmed entreprenør.
I udbuddet indgår virksomhedsoverdragelse af 4 årsværk fra Frederiksberg Gartner– og Vejservice.
Kommunen afgiver kontrolbud på den udbudte kontrakt i henhold til bekendtgørelse nr. 607 af 24. juni 2008 om kommuners og regioners beregning og afgivelse af kontrolbud.
Kommunen forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, såfremt kommunens eget bud måtte vise sig at være det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af pris.
Kommunen har option på forlængelse af aftalen i op til 2 x 12 måneder
Kontrakten indeholder option på renholdelse og ukrudtsbekæmpelse af de inderste 40 cm. af de offentlige fortove.
Den anslåede værdi i pkt. II.2.6) udgør den anslåede kontraktværdi i hele kontraktperioden, inklusiv optionsudnyttelse på forlængelse af aftalen i 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
o Årsomsætning inden for renholdelse af bymæssige områder, del IV, rubrikken ”Specifik årsomsætning”
o Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”
Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for udendørs renholdelse af bymæssige områder på minimum 10.000.000 kr. de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse og beskrive de 2 betydeligste kontrakter inden for udendørs renholdelse af bymæssige områder tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år (regnet fra datoen for tilbudsfristen), med angivelse af en karakteristik af kontrakten indeholdende beskrivelse af det udførte arbejde (feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttidspunkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”
Det er et minimumskrav, at ansøger har minimum 2 referencer inden for de seneste 3 år (regnet fra datoen for tilbudsfristen) vedr. for udendørs renholdelse af bymæssige områder, der hver især overstiger 3 mio. kr.
Som sikkerhed for sine forpligtelser i henhold til kontrakten skal leverandøren stille en ubetinget og uigen-kaldelig anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab.
Garantien skal udgøre 10 % af den samlede årlige kontraktsum.
For yderligere information henvises til kontraktudkastets afsnit 11.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I udbuddet finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og § 137, stk. 1, nr. 6 anvendelse.
Det betyder, at kommunen vil udelukke tilbudsgiver,
- hvis tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2)
- hvis tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, jf. udbudslovens §137, stk. 1, nr. 6)
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk