23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 031-090745
Offentliggjort
13.02.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Udbud af kontrakt om renholdelse af offentlige fortove for Frederiksberg Kommune


Frederiksberg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Kommune
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Weigand
E-mail: mowe03@frederiksberg.dk
Telefon: +45 28982053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0dbeade7-f706-417c-8776-4d060df31c76/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om renholdelse af offentlige fortove for Frederiksberg Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte opgave vedrører renhold og ukrudtsbekæmpelse af offentlige fortove i Frederiksberg Kommune med undtagelse af de inderste 40 cm. af fortove. Den udbudte opgave omfatter ikke fortove på private fællesveje.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90611000 Gaderengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte opgave vedrører renhold og ukrudtsbekæmpelse af offentlige fortove i Frederiksberg Kommune med undtagelse af de inderste 40 cm. af fortove. Den udbudte opgave omfatter ikke fortove på private fællesveje.

Renholdelse af de offentlige fortove er en politisk vedtaget renholdelsesordning, hvor Frederiksberg Kommune har overtaget grundejers renholdelsesforpligtelser på offentlige fortove og udfører renhold på grundejers regning. Ordningen er takst-baseret.

Renholdelse af de offentlige fortove har juridisk ophæng i vejlovens §64-68. Bestemmelserne i vejlovens §72, stk. 2, tilsiger, at arbejde udført på grundejers regning skal udføres billigst muligt, hvilket er årsagen til at opgaven bliver udbudt.

Den nærmere beskrivelse af opgaven fremgår af udbudsmaterialet.

Kommunen forventer, at det årlige forbrug på kontrakten er ca. 5-6 mio. kr. eksklusiv moms. Det årlige vederlag i kontraktperioden vil dog blive fastsat på baggrund af de af leverandøren tilbudte priser og kommunens faktiske forbrug af leverandørens ydelser. Det kan i denne forbindelse oplyses, at i dag benyttes der 5,5 årsværk til opgaven, heraf 1,5 årsværk ved en fremmed entreprenør.

I udbuddet indgår virksomhedsoverdragelse af 4 årsværk fra Frederiksberg Gartner– og Vejservice.

Kommunen afgiver kontrolbud på den udbudte kontrakt i henhold til bekendtgørelse nr. 607 af 24. juni 2008 om kommuners og regioners beregning og afgivelse af kontrolbud.

Kommunen forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, såfremt kommunens eget bud måtte vise sig at være det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af pris.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 41
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har option på forlængelse af aftalen i op til 2 x 12 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder option på renholdelse og ukrudtsbekæmpelse af de inderste 40 cm. af de offentlige fortove.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi i pkt. II.2.6) udgør den anslåede kontraktværdi i hele kontraktperioden, inklusiv optionsudnyttelse på forlængelse af aftalen i 2 x 12 måneder.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår

o Årsomsætning inden for renholdelse af bymæssige områder, del IV, rubrikken ”Specifik årsomsætning”

o Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for udendørs renholdelse af bymæssige områder på minimum 10.000.000 kr. de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse og beskrive de 2 betydeligste kontrakter inden for udendørs renholdelse af bymæssige områder tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år (regnet fra datoen for tilbudsfristen), med angivelse af en karakteristik af kontrakten indeholdende beskrivelse af det udførte arbejde (feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttidspunkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøger har minimum 2 referencer inden for de seneste 3 år (regnet fra datoen for tilbudsfristen) vedr. for udendørs renholdelse af bymæssige områder, der hver især overstiger 3 mio. kr.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Som sikkerhed for sine forpligtelser i henhold til kontrakten skal leverandøren stille en ubetinget og uigen-kaldelig anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab.

Garantien skal udgøre 10 % af den samlede årlige kontraktsum.

For yderligere information henvises til kontraktudkastets afsnit 11.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/03/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/03/2023
Tidspunkt: 10:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

I udbuddet finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og § 137, stk. 1, nr. 6 anvendelse.

Det betyder, at kommunen vil udelukke tilbudsgiver,

- hvis tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2)

- hvis tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, jf. udbudslovens §137, stk. 1, nr. 6)

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/02/2023

Send til en kollega

0.049