Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
EU-udbud af kemiske analyser af miljøfarlige forurenende stoffer til supplerende kontrolovervågning 2023
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Nicolai Schønbech
E-mail: nicsc@mst.dk
Telefon: +45 72544000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/190892001.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af kemiske analyser af miljøfarlige forurenende stoffer til supplerende kontrolovervågning 2023
Miljøstyrelsen udbyder en rammeaftale vedrørende udførelse af kemiske laboratorieanalyser af en række miljøfarlige forurenende stoffer og støtteparametre i vandprøver fra vandløb, som indsamles af Miljøstyrelsen.
Rammeaftalen gælder for perioden 2. februar 2023 - 31. december 2023, med mulighed for forlængelse af hele eller dele af rammeaftalen i 2 gange 1 år.
Miljøstyrelsen udbyder en rammeaftale vedrørende udførelse af kemiske laboratorieanalyser af en række miljøfarlige forurenende stoffer og støtteparametre i vandprøver fra vandløb, som indsamles af Miljøstyrelsen.
Rammeaftalen gælder for perioden 2. februar 2023 - 31. december 2023, med mulighed for forlængelse af hele eller dele af rammeaftalen i 2 gange 1 år.
Rammeaftalen gælder for perioden 2. februar 2023 - 31. december 2023, med mulighed for forlængelse af hele eller dele af rammeaftalen i 2 gange 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1. Relevant erhvervsansvarsforsikring
Ad 1: At det forsikrede beløb i Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring er på DKK 10 mio.
1. En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
2. Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol til rådighed for Tilbudsgiver.
3. Andel i underleverance (i procent)
4. Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Ad 1: Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 2 og maksimalt 5 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen). Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser, som den udbudte rammeaftale forstås følgende: Referencer vedrørende kemiske laboratorieanalyser af de udbudte stoffer eller tilsvarende, der godtgør, at Tilbudsgiveren er i stand til at håndtere opgaven.
Ad 2: Ordregivers mindstekrav er, at tilbudsgiver skal have en dansktalende kontaktperson og en dansk- eller engelsktalende kemiker.
Ad 3: Ordregivers mindstekrav er, at minimum 30 % af parametrene i bilag 3, som tilbudsgiver afgiver tilbud på, skal analyseres af tilbudsgiver.
Ad 4: For analyserne i tilbudslisten (bilag 3), hvor der er krav om akkreditering (A) i henhold til analysekvalitetsbekendtgørelsen, skal minimum 80 % af analyserne der afgives tilbud på skal være akkrediteret til den krævede analysekvalitet for LD, Urel og Uabs ved afgivelsen af tilbud, og 100 % af analyserne der afgives tilbud på er akkrediteret med den krævede analysekvalitet for LD, Urel og Uabs ved opgavens start 2. februar 2023.
Vilkårene for opgavens udførelse er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede rammeaftaleudkast. Rammeaftalen omfatter en arbejdsklausul. Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk