Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Vindere
Udbud af indkøb og levering af brændstof til egne tanke til Bornholms Regionskommune
(17.02.2023)
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 09-12-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-01-2023
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 09-12-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-01-2023
Time: 12:00
Udbud af indkøb og levering af brændstof til egne tanke til Bornholms Regionskommune
Bornholms Regionskommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Edvardsen
E-mail: anette.edvardsen@brk.dk
Telefon: +45 56921040
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/169505182.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Udbud af indkøb og levering af brændstof til egne tanke til Bornholms Regionskommune
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå rammeaftale vedrørende køb og levering af brændstof til egne tanke og omfatter køb og levering af brændstof til tankanlæg i Kommunen.
For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter, herunder de mindstekrav produkterne og de tilknyttede serviceydelser skal opfylde samt Ordregivers ønsker til produkter og tilknyttede serviceydelser, henvises der til Bilag 1 - Kravspecifikation samt Bilag 2 - Tilbudsprisliste.
I Bilag 3 - Tankanlæg oversigt findes en oversigt over de tankanlæg som i dag findes hos Ordregiver. Det fremgår af bilaget, på hvilke tanke Ordregiver i dag har automatisk overvågning, som der som minimum vil skulle være automatisk overvågning på under kommende rammeaftale, samt på hvilke anlæg der er udstyr til overtagelse. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at Ordregiver i aftaleperioden har et ønske om at kunne tilføje flere lokationer med automatisk overvågning.
Volumen for 2021 er ca. 1.192.000 liter. Omsætningen fordeler sig som følger:
Transport Diesel B7 1.030.500 liter
Entreprenør Diesel 80.500 liter
Fyringsolier 19.000 liter
95 Oktan Benzin 21.000 liter
AdBlue 41.000 liter
Ordregiver har en option på at kunne forlænge rammeaftalerne i op til 2 x 12 måneder.
Rammeaftalens anslåede værdi er angivet i nutidskroner. I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn. Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den kommercielt bedste løsning eller anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår
Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver
Under øvrige økonomiske og finansielle krav skal tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Tilbudsgivers egenkapital skal som minimum være 10 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår
Tilbudsgivers soliditetsgrad skal som minimum være 20 % i det seneste afsluttede regnskabsår
Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Referencer for tilsvarende leverancer inden for levering af brændstof til egne tanke, jf. pkt. 1.4, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
Start- og evt. slutdato for leverancen
Modtager af leverancen (kunden)
Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen
Kort beskrivelse af leverancen
Tilbudsgiver skal have minimum 2 relevante referencer inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. En relevant reference vedrører levering af brændstof til egne tanke til en værdi af 35 mio. DKK i kontraktperioden.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Efter en periode på min to år.
Tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1 - 3 og nr. 6 - 7, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
Rammeaftalens maksimale værdi vil være 100 mio. DKK. Usikkerheden i forhold til brændstofpriser foranlediger, at Ordregiver er nødsaget til at tage højde herfor i angivelse af den maksimale værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk