Fakta om udbudet
Indlevering af tilbud
Addresse
COWI A/S
Parallelvej 2
Att: Steffan Vaaben
2800 Kongens Lyngby
Telefon: +45 41761416
Mailadresse: sev@cowi.dk
Internetadresse: www.kk.dk/udbud
Udbyder
Københavns Kommune, Teknisk og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
Vindere
(07.04.2016)
Envac Danmark A/S
Kirkebjerg Parkvej 12
2605 Brøndby
Drift og vedligeholdelse af affaldssugesystemet Nyhavn Centralsugeanlæg
Københavns Kommune, Teknisk og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknisk og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
Islands Brygge 37
Att: Mette Henriks
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 29668851
Mailadresse: b77e@tmfkk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk/affald
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.kk.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås her: COWI A/S
Parallelvej 2
Att: Steffan Vaaben
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 41761416
Mailadresse: sev@cowi.dk
Internetadresse: www.kk.dk/udbud
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: COWI A/S
Parallelvej 2
Att: Steffan Vaaben
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 41761416
Mailadresse: sev@cowi.dk
Internetadresse: www.kk.dk/udbud
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: COWI A/S
Parallelvej 2
Att: Steffan Vaaben
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 41761416
Mailadresse: sev@cowi.dk
Internetadresse: www.kk.dk/udbud
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK011
90511200, 90500000, 50500000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Når flere i forening giver tilbud, hæfter disse tilbudsgivere solidarisk, direkte og ubegrænset for det afgivne tilbud. Endvidere skal der være udpeget en person, der med bindende virkning for tilbudsgiversamarbejdet kan indgå aftaler og afgive oplysninger over for Københavns Kommune under udbuddet.
Beskrivelse af de særlige vilkår: Operatøren skal overholde særlige vilkår om »Arbejdsklausul vedrørende sikring af arbejdstagerrettigheder i forbindelse med arbejde udført for Københavns Kommune« og »Operatørens samfundsansvar (CSR)«. Vilkårene fremgår af Bilag 1.1 og 1.2 til Udkast til Kontrakt i udbudsmaterialet.
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium skal alle deltagere i konsortiet fremsende ovennævnte tro og love erkklæring.
Det er en forudsætning for indgåelse af aftale, at den vindende Tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a), b) og c) nævnte udelukkelsesgrunde, samt at Tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK. Dokumentation for danske virksomheder fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Dokumentationen skal ved fremlæggelsen være mindre end 6 måneder gammel.
Såfremt Tilbudsgiver af gyldig grund — f. eks. at der ikke foreligger 3 årsrapporter for Tilbudsgiver — ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, kan Tilbudsgiver godtgøre sin økonomiske og finansielle kapacitet på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald bør Tilbudsgiver også henvise til det forhold, som Tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale. Tilbudsgiver skal tillige vedlægge sit tilbud en tilkendegivelse fra en bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at denne i tilfælde af tildeling af Kontrakten til Tilbudsgiver, er indstillet på at stille den i Kontrakten pkt. 11 krævede sikkerhedsstillelse udgørende 10 % af Operatørens forventede årlige vederlag eksklusiv moms. Den med Udbudsmaterialet vedlagte formular skal benyttes. Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, er der tilstrækkeligt, at mindst én af konsortiedeltager opfylder mindstekravet.
Såfremt Tilbudsgiver henviser til andre enheders ressourcer med henblik på at godtgøre tilstrækkelig økonomisk kapacitet skal Tilbudsgiver vedlægge dokumentation for, at han råder over disse andre ressourcer f. eks. i form af en erklæring fra vedkommende om, at han vil stille ressourcerne til rådighed for Tilbudsgiver i relation til aftalen jf. Udbudsdirektivets Artikel 47.2.
Derudover skal tilbuddet vedlægges den i dette punkt III.2.2 specificerede dokumentation fra sådanne andre enheder i relevant omfang.
Dokumentationskravet er også gældende, såfremt Tilbudsgiver godtgør sin økonomiske kapacitet ved henvisning til koncernforbundne selskaber.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal have den fornødne økonomiske og finansielle formåen til at udføre opgaven. Alle tilbudsgivere, der enten har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år, eller har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste afsluttede årsregnskab vil blive anset for at have den fornødne økonomiske og finansielle formåen med mindre den overfor nævnte ikke-forringelseserklæring giver grundlag for at antage, at Tilbudsgiveren ikke længere har et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år eller en soliditetsgrad på mindst 10 %.
Til dokumentation for teknisk kapacitet skal Tilbudsgiver fremlægge referencer for drift og vedligeholdelse af stationære affaldssugesystemer inden for de sidste 3 år med angivelse af:
— opgave, årlig kontraktsum, aftaleperiode og kundens navn og kontaktoplysninger
De nærmere krav til referencelisten fremgår af Udbudsbetingelsernes pkt. 10.3.
Tilbudsgiver skal endvidere vedlægge en kort beskrivelse af oplysninger om Tilbudsgiverens kvalitetssikringssystem (jf. pkt. 10.3 i Udbudsbetingelserne under mindstekrav til niveau for kvalitetssikringssystem), som sandsynliggør, at virksomheden arbejder systematisk med opfølgning af kvalitet i alle led. Såfremt tilbudsgiver har et certificeret kvalitetssikringssystem, skal kopi af certifikat endvidere vedlægges tilbuddet.
Såfremt Tilbudsgiver har et certificeret miljøstyringssystem, skal en kopi af certifikatet vedlægges tilbuddet til dokumentation. Hvis Tilbudsgiver har et ikke-certificeret miljøstyringssystem, skal Tilbudsgiver vedlægge en beskrivelse af oplysninger om Tilbudsgiverens miljøstyringssystem (jf. pkt. 10.3 i Udbudsbetingelserne under mindstekrav til niveau af miljøstyringssystem) som skal sandsynliggøre, at virksomhedenarbejder systematisk med opfølgning af miljø i alle led.
Såfremt tilbudsgiver henviser til andres ressourcer med henblik på at godtgøre tilstrækkelig teknisk kapacitet, skal han vedlægge sit tilbud den krævede dokumentation/de krævede oplysninger for sådanne andre ressourcer. Endvidere skal Tilbudsgiver vedlægge dokumentation for, at han råder over disse andre ressourcer f. eks. i form af en erklæring fra vedkommende om, at han vil stille ressourcerne til rådighed for Tilbudsgiver i relation til aftalen jf. Udbudsdirektivets Artikel 47.2 og 48.3.
Tilbudsgivere skal oplyse til hvor stor en del af den udbudte opgave — og til hvilke konkrete dele af opgaven — de agter at bruge underleverandører og i givet fald hvem.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har mindst én reference omfattende drift og vedligeholdelse af et stationært affaldssugesystem indenfor de sidste 3 år.
Såfremt Tilbudsgiver af gyldig grund — f. eks. at virksomheden er en ny aktør på området — ikke kan fremlægge den krævede dokumentation for referencer, skal Tilbudsgiver søge sin tekniske kapacitet godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald skal Tilbudsgiver også henvise til det forhold, som Tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale. Ved vurderingen af anden dokumentation en Tilbudsgivers reference, vil Kommunen lægge afgørende vægt på, at en eller flere navngivne personer i virksomheden har erfaring på operatørniveau inden for de seneste 3 år med drift og vedligeholdelse af centrale sugeanlæg til affald.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har et kvalitetssikringssystem, som minimum indeholder oplysninger/procedurebeskrivelser om følgende:
1. Virksomhedens kvalitetspolitik/-mål
2. Virksomhedens organisation og ansvarsfordeling
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har et miljøstyringssystem og at dette miljøstyringssystem som minimum indeholder oplysninger om følgende:
1. Virksomhedens miljøpolitik/-mål
2. Beskrivelse/oplysninger om relevante driftsinstruktioner og driftsprocedurer ift. virksomhedens væsentlige miljøforhold..
Del IV: Procedure
Andet: Norsk og svensk. Dokumentation for at Tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i Udbudsdirektivets artikel 45 stk. 1 samt artikel 45, stk, 2, litra a), b) og c) nævnte udelukkelsesgrunde må dig gerne være på engelsk.
Sted:
COWI A/S, Parallelvej 2, 2800 Kongens Lyngby. Att.: Steffan Vaaben.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på Kommunens hjemmeside http://www.kk.dk/udbud, hvor også eventuelt supplerende materialer, rettelser samt svar på eventuelle spørgsmål vil blive offentliggjort. Eventuelle Tilbudsgivere, der downloader udbudsdokumenterne, bedes venligst meddele dette sktiftligt til COWI A/S, Parallelvej 2, 2800 Kongens Lyngby, att.:. Steffan Vaaben, e-mail: sev@cowi.dk.
Spørgsmål og svar i anonymiseret udgave, såvel som eventuelle ændringer eller tilføjelser til udbudsmaterialet, vil blive offentliggjort på www.kk.dk/udbud. Det påhviler Tilbudsgiverne selv med regelmæssige mellemrum at kontrollere, om der er kommet supplerende materiale.
Såfremt svarene indeholder rettelser til udbudsmaterialet, vil der blive udarbejdet rettelsesblade. Eventuelle rettelsesblade vil indgå som bilag til Kontrakten.Klagenævnet for Udbud, Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk