23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 222-404802
Offentliggjort
17.11.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://bascon.dk/da/udbud/

Anmodning om deltagelse

Til
22.12.2015 Kl. 12:00

Addresse
Bascon a/s
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.bascon.dk

Udbyder

Halsnæs Forsyning

Vindere

Rådgiveraftale — Etablering af afskærende kloakledning Hundested — Melby

(20.05.2016)
Orbicon
Ringstedvej 20
4000 Roskilde

Totalrådgivning for etablering af afskærende kloakledning Hundested - Melby


Halsnæs Forsyning

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Halsnæs Forsyning
Gjethusparken 3, 1. sal
Kontaktpunkt(er): Halsnæs Forsyning
Att: Andres Abildgaard
3300 Frederiksværk
DANMARK
Telefon: +45 47763878
Mailadresse: anab@halsnaesforsyning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.halsnaesforsyning.dk

Yderligere oplysninger fås her: Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.Bascon.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bascon A/S
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.Bascon.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bascon a/s
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.bascon.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Andet: forsyning — kloak
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalrådgivning for etablering af afskærende kloakledning Hundested — Melby.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Halsnæs kommune.

NUTS-kode DK021

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Halsnæs Forsyning har et ønske om at omlægge spildevandsstrukturen i Halsnæs Kommune for at optimere driftssituationen for spildevand. Derfor omlægges Hundested Renseanlæg til pumpestation og spildevandet pumpes til Melby Renseanlæg.
Der er udarbejdet et dispositionsforslag, der beskriver de overvejelser og belyser problemstillinger i projektet. Halsnæs Forsyning ønsker på nuværende tidspunkt at udbyde rådgiverydelsen, der omhandler følgende:
— kvalificering af trace
— maskininstallationer
— ombygning på Hundested Renseanlæg
— El/SRO arbejder
— Projektering
— Udarbejdelse af udbudsmateriale
— Byggeledelse og tilsyn i anlægsfasen.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71300000, 71322200, 71323200, 90400000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Aftalen vil være baseret på ABR 89, med de afvigelser og udfyldninger, der følger af kontraktgrundlaget.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Aftalen vil være baseret på ABR 89, med de afvigelser og udfyldninger, der følger af kontraktgrundlaget.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retsform. Såfremt et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder anmoder om prækvalifikation skal oplysningerne, jf. pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3), gives for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen af virksomheder. Det er konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Sammen med anmodningen om prækvalifikation skal der vedlægges en udfyldt konsortieerklæring, hvor det fremgår hvem der har beføjelse til, at disponere på vegne af konsortiet/sammenslutningen af virksomheder, såfremt kontrakten tildeles konsortiet/ sammenslutningen af virksomheder.
Deltagerne i konsortiet/sammenslutningen af virksomheder skal, såfremt kontrakten tildeles dem, påtage sig at hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for kontrakten.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Generel virksomhedsbeskrivelse, herunder oplysninger om ansøgers(kontraktholders) navn og selskabsform, adresse, CVR-nr. samt navn, telefonnummer og e-mail på ansøgers(kontraktholders) kontaktperson. Endvidere angives tilsvarende oplysninger for det øvrige team (arkitekt og ingeniør).

2) Dateret tro og love erklæring på, hvorvidt ansøger(kontraktholder) har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltagere i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. (skabelon kan downloades fra hjemmesiden www.bascon.dk/da/udbud/).

3) Dateret tro og love erklæring på, at ansøger(kontraktholder) ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f) anførte udelukkelsesgrunde. (Skabelon kan downloades fra hjemmesiden www.bascon.dk/da/udbud/).

4) Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at ansøger(kontraktholder) ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 5) Erklæring om nøgletal fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår indeholdende oplysninger om:
— ansøgers (kontraktholders) samlede nettoomsætning
— resultat før skat
— aktiver
— egenkapital.
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave.
Såfremt ansøger (kontraktholder) har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
Hvis ansøger (kontraktholder) er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere. Oplysningerne om økonomisk og finansiel kapacitet, som anført under nr. 5) skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres finansielle og økonomiske ressourcer til rådighed for ansøgeren.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der må ikke være nævneværdig risiko for, at den økonomiske aktørs eksistens ophører i aftaleperiode.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
6) Dokumentation for referencer fra sammenlignelige opgaver udført indenfor de seneste 3 år med angivelse af:
— Projektets betegnelse
— Bygherre, inkl. kontaktperson og tlf. nr.
— Ansøgerens rolle i projektet
— Opgavens entreprisesum
— Tidspunkt for udførelse
— Beskrivelse af projektet eller henvisning til bilagsnummer.
7) Fremhævelse af 3 udvalgte projekter, som er særlig relevante i forhold til den udbudte opgave og hvor elementerne i opgaven indgår jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5). Disse projekter kan med fordel beskrives uddybende med fokus på specielt sikring af koordineringen og kommunikation i mellem faggrænserne.
8) Erklæring om ansøgers (kontraktholders) årlige gennemsnitlige antal beskæftigede, gerne fordelt på medarbejderkategorier, de seneste 3 år.
9) Hvis ansøger (kontraktholder) er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere.
Hvis ansøger (kontraktholder) baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. rådgivere, underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger (kontraktholder) godtgøre, at ansøger (kontraktholder) fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
6.1) Det er et krav, at ansøger (kontraktholder)/teamet har minimum 3 referencer, der dokumenterer, at ansøger (kontraktholder)/teamet har erfaring med etablering af kloakledning jf. pkt. III.2.3), nr. 6 og 7.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som vurderes som bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Ordregiver vil udvælge de ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til projektering, udbud, gennemførelse og aflevering af større kloakledninger med tilhørende bygværker m.m. Her vil der lægges særligt vægt på, at der er tale om kloakarbejder af samme type og størrelse som nærværende sag. Desuden vil det blive vurderet positivt, såfremt ansøger kan dokumentere erfaring med:
— Opgaver udført for kommunalt forsyningsselskab
— Erfaring med analyse af alternative tracéer
— Erfaring med udbud af tilsvarende opgaver
— Samarbejde med entreprenører.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
12.1.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Der vil blive afholdt orienteringsmøde i forbindelse med prækvalifikationen, onsdag d. 25.11.2015 kl. 15.30 på Gjethusparken 3, 1. sal.
På orienteringsmødet vil der blive foretaget en gennemgang af det foreliggende materiale samt orienteret om bygherres forventninger til opgaveløsningen.
Prækvalifikationsanmodningen bedes afleveret i 3 papireksemplarer + 1 elektronisk udgave på USB-stik, jf. bilag A III »Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til«.

Skabeloner til brug for afgivelse af oplysninger under udbudsbekendtgørelsen punkt III.2.1) og III.2.2) kan downloades fra http://bascon.dk/da/udbud/

Eventuelle spørgsmål i prækvalifikationsfasen skal fremsendes pr. mail, jf. bilag A I »Yderligere oplysninger fås her«. Svar på fremsendte spørgsmål vil løbende bliver offentliggjort i anonymiseret form på http://bascon.dk/da/udbud/ Ansøgerne skal selv holde sig opdateret herom.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne med senere ændringer. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.11.2015

Send til en kollega

0.047