23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 195-353817
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Snerydning


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Odense Kommune, By- og Kulturforvaltningen
Odense Slot, Nørregade 36-38, Indgang P, Postboks 740
Kontaktpunkt(er): Park og Vej
Att: Steen Larsen
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 20807935
Mailadresse: stela@odense.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.odense.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/topmenu/erhverv/udbud/aktuelle%20udbud

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.odense.dk/topmenu/erhverv/udbud/aktuelle%20udbud

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Vintertjeneste 2015-2019.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense By.

NUTS-kode DK031

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet omfatter 2 delaftaler, der hver indeholder flere entrepriser:
Delaftale 7: fodgængerarealer i centrum
Delaftale 9: fortovsentrepriser.
(En entreprise er juridisk set også en delaftale).
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90620000, 90630000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 21 500 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 72-127540 af 14.4.2015

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 118-215102 af 20.6.2015

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 109-198189 af 9.6.2015

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rute 5-3-1 Vintertjeneste i Centrum (Delaftale 7)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

FMT A/S
Hammersholt Erhvervspark 32
3400 Hillerød
DANMARK
Mailadresse: jko@fmtas.dk
Telefon: +45 48171775
Internetadresse: www.fmtas.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 1 522 953 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rute 5-3-2 Vintertjeneste i Centrum (Delaftale 7)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

FMT A/S
Hammersholt Erhvervspark 32
3400 Hillerød
DANMARK
Mailadresse: jko@fmtas.dk
Telefon: +45 48171775
Internetadresse: www.fmtas.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 468 624 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Rute 4-1-1 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Tøjsbo Landbrug og Udlejning
Sanderumvej 264
5250 Odense SV
DANMARK
Mailadresse: brian@toejsbo.dk
Telefon: +45 40436004
Internetadresse: www.toejsbo.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 471 820 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 4 - Betegnelse: Rute 4-1-5 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Hededanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
DANMARK
Mailadresse: maho@hededanmark.dk
Telefon: +45 27786500
Internetadresse: www.hededanmark.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 299 953 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 5 - Betegnelse: Rute 4-2-4 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Hededanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
DANMARK
Mailadresse: maho@hededanmark.dk
Telefon: +45 27786500
Internetadresse: www.hededanmark.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 259 953 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 6 - Betegnelse: Rute 4-2-5 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Egelund A/S Entreprenør
Energivej 6
5260 Odense S
DANMARK
Mailadresse: kl@egelund.as
Telefon: +45 65901886
Internetadresse: www.egelund.as

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 222 025 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 7 - Betegnelse: Rute 4-4-4 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Hededanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
DANMARK
Mailadresse: maho@hededanmark.dk
Telefon: +45 27786500
Internetadresse: www.hededanmark.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 224 953 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: Vintertjeneste 2015-2019 Delaftale nr.: 8 - Betegnelse: Rute 4-5-4 Vintertjeneste på fortove (Delaftale 9)
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.8.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 5
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Søbjerggaard af 1. august 2011 ApS
Søbjerggaardvej 20
5240 Odense NØ
DANMARK
Mailadresse: soebjergaard@mail.dk
Telefon: +45 52805520

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 113 000 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 4
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Tildelingskriteriet er laveste pris.
Ved laveste pris forstås den kombination af alle tilbud, der samlet giver den laveste pris for Odense Kommune.
Det forhold, at en tilbudsgiver isoleret set har afgivet den laveste pris på én given entreprise, er derfor ikke ensbetydende med, at tilbudsgiveren vil blive tildelt den pågældende entreprise.
Indregning af rabat:
Et samlet tilbud er ét tilbud med én pris. Derfor foretages fradrag for rabat i summen af priserne på de af tilbuddet omfattede entrepriser. Afgives der både enkelttilbud og et eller flere samlede tilbud, beregnes rabatten for hvert samlet tilbud for sig, og enkelttilbuddene påvirkes ikke af rabat.
Anvendelse af tildelingsmodellen:
På Odense Kommunes hjemmeside vil man kunne læse nærmere om, samt se eksempler på tildelingsmetoden.
Tildelingsberegningen sker efter følgende regler:
— Prisen på samtlige samlede tilbud beregnes
— Den samlede antal mulige kombinationer dannes beregnes. En mulig kombination af tilbud:
• skal indeholde alle entrepriser
• hver entreprise må kun indgå 1 gang.
— Kombinationer, der ikke opfylder ovenstående krav udgår.
— Kombinationer hvor en af tilbudsgivers ønskede maksimale årlige kontraktsum hhv. ønskede antal traktorer/redskabsbærere overstiges — hvilket f.eks. kan ske, når der indgår mere end et tilbud hhv. samlet tilbud fra samme tjenesteyder i kombinationen — udgår.
— Den kombination der har den laveste pris findes.
— Såfremt to eller flere kombinationer har den samme laveste pris (målt i hele kroner), vælges den vindende kombination ved lodtrækning. Lodtrækningen gennemføres af Odense Kommunes juridiske rådgiver.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrencestyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.konkurrencestyrelsen.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.10.2015

Send til en kollega

0.078