Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
BIOFOS A/S
Refshalevej 250
Att: David Salomonsen
1432 København K
Udbyder
BIOFOS A/S
Vindere
Rammeaftale for tankeftersyn
(30.12.2015)
PN Rustfri Rørmontage og Service A/S
Falkevej 34
4600 Køge
Udbud af rammeaftale for tankeftersyn
BIOFOS A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
BIOFOS A/S
Refshalevej 250
Att: David Salomonsen
1432 København K
DANMARK
Mailadresse: dsa@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.biofos.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: BIOFOS A/S
Refshalevej 250
1432 København K
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Opgaven skal udføres i København og omegn. BIOFOS ønsker at indgå en samlet rammeaftale for service på skraberudrustning i primærtanke (forklaringstanke) på renseanlæg Lynetten og sekundærtanke (efterklaringstanke) på renseanlæg Lynetten og renseanlæg Damhusåen.
NUTS-kode DK011,DK012
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 20 000 000 og 24 000 000 DKK
Rammeaftalen fastlægger priser for faste årlige serviceopgaver, nærmere beskrevne ad hoc opgaver samt timepriser for uspecificerede opgaver. BIOFOS trækker på rammeaftalen efter behov, og er ikke bundet til at aftage en bestemt volumen. Dog forpligter BIOFOS sig til at købe årlig service på 16 tanke jf. kravspecifikationen i kontraktperioden. Service på disse 16 tanke foretages løbende hen over året efter BIOFOS' anvisning af tidspunkt. Rammeaftalen er eksklusiv for BIOFOS således, at samtlige opgaver omfattet af kravspecifikationen indkøbes på rammeaftalen, medmindre særlige forhold gør sig gældende.
Faste serviceopgaver består af:
— Kontrol og eventuel opstramning af plastkæde/rustfri stålkæde samt kontrol af befæstelsen til skrabere
— Kontrol af tandhjul for samme
— Kontrol af slid og revnedannelse i led i plastkæde til skrabere
— Kontrol af fejl på glasfiberskrabere (Revner, slid, nedbrydning af glasfiberen etc.)
— Kontrol af gummi på skrabere (Revner og befæstelse. Kun primærtanke)
— Kontrol af glidesko på glasfiberskrabere (Kun primærtanke)
— Kontrol af rustfrit skraberbord til svømmeslam (Slid og revner etc. Kun primærtanke)
— Kontrol af hjul og aksler på glasfiberskraber (Kun sekundærtanke)
— Kontrol af duplex trækkæde i stål (Slid og opstramning)
— Kontrol af drivstation herunder elmotor, gear og kilerem. (Lejestøj, olie-spild/ niveau etc.)
— Kontrol af funktion efter service
— Indrapportering af synlige betonskader
— Udfærdigelse af servicerapport.
Yderligere ad hoc-opgaver vedrørende skraberudrustning i både primærtanke og sekundærtanke kan efter behov bestå af følgende delopgaver:
— Udskiftning af stålhovedaksel til rustfast hovedaksel
— Udskiftning af akseltap med holder kaldet granat
— Udskiftning af vægplade til hovedaksel
— Udskiftning af vægplade til granater
— Udskiftning af komplet plastkæde og tandhjul samt efterfølgende opstramning
— Udskiftning af glasfiberskraber
— Udskiftning af duplex trækkæde i stål samt renovering af kædeopstrammer
— Udskiftning af hjul og aksler på glasfiberskraber (kun sekundærtanke)
— Udskiftning af glidesko på glasfiberskraber (kun primærtanke)
— Udskiftning af gummi på glasfiberskraber (kun primærtanke)
— Indkøring af skraberudrustning efter renovering
— Udfærdigelse af rapport over renovering evt. med fotodokumentation.
Endvidere omfatter rammeaftalen faste timepriser for følgende medarbejderkategorier:
— Svend
— Lærling
— Arbejdsmand.
50514100, 71550000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 24 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Leverandøren kan ikke lade arbejder under rammeaftalen udføre af underleverandører. Dette forbud gælder dog ikke, såfremt Leverandøren i forbindelse med prækvalifikation har støttet sig på underleverandørens tekniske eller økonomiske kapacitet. I sidstnævnte tilfælde kan disse underleverandører alene udføre de arbejder, som fremgår af Leverandørens ansøgning og tilbud, at den pågældende underleverandør skal udføre.
2. Tro og love-erklæring vedrørende ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv. Tilbudsgiverne opfordres til at anvende skabelon A for erklæringen.
3. Erklæring om eller dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c. Hvis tilbudsgiverne vælger at fremlægge dokumentation i form af en serviceattest, må denne maks. være 6 måneder gammel på tidspunktet for tilbudsfristens udløb. Hvis tilbudsgiverne vælger at erklære, opfordres tilbudsgiverne til at anvende skabelon B for en »artikel 45- erklæring«. Erklæringen skal være dateret senest 6 måneder før tilbudsfristens udløb.
Tilbudsgivere, der befinder sig en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c nævnte situationer, vil blive udelukket fra deltagelse, og vil ikke komme i betragtning.
5. Oplysning om tilbudsgivers egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
6. Ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation. Såfremt der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation siden sidste regnskabsaflæggelse, skal tilbudsgiver vedlægge en redegørelse herom.
Til brug for afgivelse af oplysningerne (4)-(6) kan tilbudsgiver anvende den skabelon C.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan fremlægge ovennævnte oplysninger vedrørende sin finansielle og økonomiske kapacitet (f.eks. fordi tilbudsgiver er etableret inden for de seneste 3 år), skal tilbudsgiver vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring vedrørende tilbudsgivers kapitalforhold) for sin finansielle og økonomiske kapacitet.
7. Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for, at tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring dækker ydelser omfattet af udbuddet, ligesom tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for, at en sådan erhvervsansvarsforsikring er i kraft på tidspunktet for Rammeaftalens indgåelse.
8. Liste over de betydeligste tilsvarende eller lignende tjenesteydelser, tilbudsgiveren har udført i løbet af de sidste 3 år, gerne med angivelse af omtrentligt kontraktbeløb, tidspunkt for levering, navn på den offentlige eller private modtager samt eventuel kontaktperson, som Ordregiverne har mulighed for at kontakte.
9. Beskrivelse af de foranstaltninger, tilbudsgiveren har truffet til sikring af kvaliteten af de leverede ydelser svarende til ydelserne under den her udbudte rammeaftale (f.eks. oplysning om relevante ISO certificeringer).
10. Oplysninger om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos tilbudsgivers medarbejdere, det er ansvarlige for udførsel af opgaver under rammeaftalen, såfremt rammeaftalens tildeles ansøger.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som tilbudsgiver) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved en erklæring eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil maksimalt blive prækvalificeret 5 ansøgere. Ordregiver vil prækvalificere de ansøgere med den bedste økonomiske og tekniske kapacitet, jf. punkt III.2.2) og punkt III.2.3) ovenfor.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning skal afleveres i 2 fysiske eksemplarer, samt i én digital udgave enten på CD-rom eller på et USB-stik. De fysiske eksemplarer af ansøgningen bedes mærket henholdsvis »original« og »kopi«. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem de to fysiske eksemplarer, eller mellem de fysiske eksemplarer og den elektroniske udgave af ansøgningen, vil det fysiske eksemplar, som er mærket »original« blive lagt til grund.
Ansøgning kan ikke fremsendes pr. e-mail. Såfremt ansøger fremsender ansøgningen pr. post, skal ansøger selv sikre sig, at Ordregiverne modtager ansøgningen inden ansøgningsfristens udløb. Ansøger har mulighed for at få udleveret en kvittering for aflevering af Ansøgningen, hvis dette afleveres personligt i receptionen på ovenstående adresse. Receptionen er åben fra mandag-torsdag, kl. 9-15 og fredag fra kl. 9-14.
Ansøger bærer entydigt risikoen for, at ansøgningen kommer rettidigt frem.
Rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul med krav om, at leverandøren tilbyder sine medarbejdere visse løn- og ansættelsesvilkår. Rammeaftalen indeholder endvidere en lærlingeklausul, der forpligter leverandøren til at lade en del af arbejdet under rammeaftalen udføre af lærlinge.
De prækvalificerede ansøgere vil få adgang til at besigtige de relevante anlæg og tanke inden tilbud skal afgives.
Rammeaftalen forventes at træde i kraft pr. 1.1.2016. Tidspunktet for Rammeaftalens ikrafttræden er fastsat i henhold til den foreløbige tidsplan for udbudsprocessens afvikling. Ændringer i denne tidsplan kan betyde, at tidspunktet for Rammeaftalernes påbegyndelse udskydes tilsvarende. De under Del III) nævnte skabeloner kan fremsendes til ansøger ved henvendelse til det under punkt I.1) nævnte kontaktpunkt.
Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Telefon: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk