23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 148-274022
Offentliggjort

Vask og rensning


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, 1. sal
Att: Kirsten Jensen, chefkonsulent
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665840
Mailadresse: kirsten.jensen@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionh.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Vaskeriydelser til hospitaler i Region Hovedstaden.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Hovedstaden.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Levering og vask af linned, patienttøj og uniformer til Herlev og Gentofte Hospital, Glostrup Hospital inkl. PC Glostrup samt Nordsjællands Hospital samt levering og vask af dyner og puder til samme, bortset fra Glostrup Hospital inkl. PC Glostrup.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

98310000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 486 500 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1)
Begrundelse for, at kontrakten tildeles uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (EUT):
Direktiv 2004/18/EF

1) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

2) Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende

Kontraktgenstanden er tjenesteydelser anført i bilag II B til direktivet.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
15010328-29-44-45
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Betegnelse: Levering af vaskeriydelser til Herlev og Gentofte Hospital samt Glostrup Hospital inkl. PC Glostrup
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
28.7.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

DFD Sygehusvaskeri A/S
Meterbuen 35
2730 Skovlunde
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 47 500 000 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 7
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 2 Betegnelse: Levering af vaskeriydelser til Nordsjællands Hospital
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.7.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 22 000 000 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi:
Antal år: 7
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Ydelsen ikke er EU-udbudspligtig, idet ydelsen er en bilag 2B-ydelse, og ordregiver har vurderet, at ydelsen ikke har klart grænseoverskridende interesse. Kontraktindgåelse er sket efter en forhandlingsrunde. Vask, håndtering og transport skal ske i henhold til DS 2451-8 Krav til vask og håndtering af tekstiler til flergangsbrug.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klageren underretter senest samtidig hermed skriftligt ordregiver. Klagefristen for kontrakttildeling: 45 dage efter offentliggørelse af kontraktindgåelsen i Europæiske Unions Tidende.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: ks@ks.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.ks.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.7.2015

Send til en kollega

0.035