23948sdkhjf

Energi Nord sammenlægger rådgiverfunktion

Netselskaberne Nord Energi og HEF samler nu kræfterne i det der fra den 1. maj 2012 bliver Nordjyllands største rådgivningsvirksomhed inden for VE-produkter og optimering af energiforbruget.
I 2002 stiftede de tre netselskaber ENV, ESV og HEF i fællesskab Energi Nord A/S. Indtil nu har ESV og HEF valgt, at Energi Nords energirådgivning har skullet varetage deres energispareforpligtigelse over for regeringen, mens ENV har haft egen selvstændig rådgivningsafdeling.

Den 1. januar 2011 fusionerede ENV og ESV til selskabet Nord Energi. Dermed var der grobund for at samle alle rådgivningsaktiviteter i et fælles selskab.

- Jeg glæder mig meget over, at der nu er truffet beslutning om en stor fælles energirådgivning. Regeringens nyligt vedtagne energiforlig betyder, at kravene til energiselskabernes energispareforpligtigelse øges med 100 %. Sammenlægningen betyder således, at vi står godt rustet til at klare denne opgave, samt at vi fortsat kan tilbyde god og professionel rådgivning til både private boligejere og erhvervslivet, udtaler Mads Delmar, direktør i Energi Nord.

Forventer vækst
Energi Nords energirådgivning får fremover domicil i ESV’s tidligere hovedkontor på Strømmen 2 i Nørresundby. I forbindelse med sammenlægningen følger Nord Energis rådgivningsmedarbejdere med. Der er planer om fortsat vækst af aktiviteterne inden for energispareområdet, hvorfor medarbejderstaben forventes øget inden for de kommende tre år.

- Der er ingen tvivl om, at energiselskaberne kommer til at spille en stor rolle i regeringens planer om et grønnere Danmark. Derfor skal vi have styrket vores kompetencer inden for blandt andet Smart Grid og Smart Home, bygningsrenovering og vedvarende energiprodukter. Via vores energispecialister vil vi også i fremtiden være de nordjyske virksomheders foretrukne sparringspartner, når de skal energioptimere, siger Mads Delmar.

- Fra regeringens side er der et ønske om, at elhandelsselskaberne skal være den centrale aktør, når det gælder håndteringen af alt, der har med kundens elregning at gøre. Ønsket er, at kunderne kun skal have et selskab at forholde sig til. Ved også at samle - og styrke - vores kompetencer på energirådgivningen, har Energi Nord nu taget endnu et skridt i retningen af, at det skal være lettere at være energiforbruger, slutter Mads Delmar.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078