23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt brand skal styrke Danmark globalt

Fælles brand skal markedsføre den samlede danske industri inden for energi, vindkraft og vandbehandling i udlandet.
















Førerposition skal styrkes









Hjemmeside samler kompetencer





Dong Energy, Danfoss og Vestas har indgået partnerskabsaftaler med det nye brand State of Green, Join the Future – Think Denmark. Formålet er at de store virksomheder skal hjælpe de små og mellemstore virksomheder inden for energi, vindkraft og vandbehandling med at markedsføre sig i udlandet, skriver dagbladet Børsen. - Dette brand kan få særlig stor betydning for mindre virksomheder, der ikke har kræfter til selv at komme udenfor landets grænser, siger direktør for Klimakonsortiet Finn Mortensen til Børsen. Klimakonsortiet står bag initiativet, der lanceres i dag. Det er Danmarks førerposition inden for grønne løsninger, der skal fastholdes ved hjælp af satsningen, fortæller Klimakonsortiets direktør Finn Mortensen til dagbladet. - Jeg oplever, at vi har et enormt godt navn globalt på dette område, og det skal udnyttes, siger Finn Mortensen. I forbindelse med lanceringen af brandet oprettes en hjemmeside, hvor danske virksomheder, der arbejder inden for energi, vandbehandling eller vindkraft kan registrere sig. Det bliver således den samlede hjemmeside, der markedsføres bredt i forbindelse med eksportfremstød i udlandet.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.188