23948sdkhjf

SK Forsyning på Facebook: Beskylder Vindstød for vildledende metoder

I et opslag i Facebook-gruppen '4200 Slagelse', der har knap 20.000 medlemmer, skriver en forbruger:

- Er netop blevet ringet op af et firma, som ytrer at de leverer strøm til mig via SK-forsyning. Firmaet hedder “Vindstød”. Ville have cpr-nr mm, fik intet af mig... Tror det er det rene snyd... (Kilde: Facebook)

Forbrugeren er altså blevet ringet op af elselskabet Vindstød, hvor sælger har oplyst, at Víndstød samarbejder med SK Forsyning.

Det er dog ikke korrekt og SK Forsyning går i kommentarfeltet til opslaget ind i debatten.

- Det er vildledende at fortælle om et samarbejde, der ikke eksisterer. SK Forsyning arbejder ikke sammen med dem eller andre om at sælge strøm. Det er desværre en trend og det er mange elselskaber der benytter den slags metoder. Det skal I endelig ikke hoppe på. Elselskaber må i øvrigt ikke kontakte privatpersoner der ikke har givet dem tilsagn om det, skriver SK Forsyning i sit opslag.

Afviser beskyldninger
Hos elselskabet Vindstød afviser direktør Morten Nissen Nielsen beskyldningerne. Det skriver SN.dk

Morten Nissen Nielsen fortæller, at Vindstød ikke har noget rigtigt samarbejde med SK Forsyning, men at de to selskaber har indgået en standardaftale om levering af el. Det betyder, at forbrugere, der køber el hos Vindstød, får strømmen leveret gennem SK Forsynings elnet.

Det er netop den aftale Morten Nissen Nielsen frygter kan give anledning til forvirring.

Han understreger, at selskabets sælgere er grundigt instruerede i ikke at bruge ordet samarbejde – og også at han aldrig har hørt anklagen før.

Vindstød har efter beskyldningerne gennemgået talrige telefonsamtaler med kunder i Slagelse og har ikke fundet nogen eksempler på, at telefonsælgeren har oplyst om et samarbejde.

Uheldig opfattelse
SK Forsyning anvendte i første omgang ordet ’snyd’ i sit Facebook-opslag, men da selskabet ikke har nogen dokumentation for, at Vindstød og de anvendte metoder er snyd, har selskabet rettet ordlyden til vildledende.

Uagtet brug af ord er det ifølge kommunikationsansvarlig hos SK Forsyning Malene Sadowski bekymrende, at forbrugerne får det indtryk, at der er tale om et reelt samarbejde.

- Det er hver måned, at vi får opkald fra kunder, der ringer og spørger: Kan det være rigtigt, at I samarbejder med det her firma? Det drejer sig om alle mulige firmaer, men der må vi hver gang sige nej. Og så har de pludselig skiftet selskab, selvom de måske ikke havde lyst, siger hun til SN.dk.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078