23948sdkhjf

Kommerciel promovering forbudt i FN-området under COP15

Klima-konsortiet vil sørge for, at de danske virksomheder for promoveret sig selv under COP15, selvom kommerciel markedsføring er strengt forbudt i FN-området ved Bella Center.
De danske virksomheder kan godt pakke deres produktnyheder væk. Under COP15 i København er kommerciel markedsføring nemlig forbrudt i FN-området omkring Bella Center. Men dermed ikke sagt, at de danske virksomheder ikke får lov at vise, hvad de dur til.

Klimakonsortiet vil nemlig stå i spidsen for den allerstørste stand i hele Bella Center på godt 500 m2, hvor Danmarks energisystem med alt fra vindmøller til fjernvarme udstilles.

- Det er en branding af Danmark som klima- og energination, der forsøger at vise konkrete løsninger til inspiration for andre, siger Finn Mortensen, direktør for Klimakonsortiet.

Han erkender overfor dagbladet Børsen, at der er en hårfin grænse mellem branding af Danmark som klima- og energination og kommerciel markedsføring af de enkelte virksomheder. Derfor har man også taget udgangspunkt i det sammenhængende klima- og energisystem, Danmark er så kendt for.

Reklamerne for konkrete løsninger må virksomhederne gemme til DI’s kæmpesatsning i udstillingshallen Forum i det centrale København i weekenden den 12 og 13. december, hvor det storstilede Bright Green-arrangement netop skal promovere dansk klimateknologi.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097