23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Bliver dine kunder skræmt væk af alt for mange valgmuligheder?

Konsekvensen af et stort og komplekst produktprogram er forvirrede kunder, som vælger at blive væk. De uendelige valgmuligheder og specialtilpassede løsninger gør oven i købet din produktion kompleks og langsom.

Af Lars Frello, projektleder for Center for Simplimize på Teknologisk Institut

Forestil dig en tur på restaurant med den pukkelryggede. I er 10 personer, der alle skal vælge tre forskellige retter. Tjeneren lægger menukortet foran jer (menukort er en underdrivelse – menubog er langt mere dækkende): Side op og side ned bliver du præsenteret for en lang række retter, menuer og alverdens kombinationsmuligheder. Der er noget for enhver smag og alle burde få dækket deres behov.

Klip til 45 minutter senere: Din svagtseende svigermor og din kræsne niece har stadig ikke besluttet sig, og både tjener og resten af selskabet er testet på tålmodigheden. Da I langt om længe er klar til at bestille, tager tjeneren smilende imod, og der er ikke dén ting, der ikke kan lade sig gøre; der ikke må være nødder i den ene ret, kokken skal være meget gavmild med chilien i den anden og så videre. De mange individuelle ønsker betyder, at du ender med at spise forret, mens din sidemand er i gang med desserten. Og klokken? Den er langt over børnenes sengetid. Vil du vælge samme restaurant igen?

Hvad ville Gordon Ramsey gøre?
Gordon Ramsey ville skære menubogen ned til et menukort. Han fjerner ganske enkelt kompleksiteten – både for kunden og for forretningen. Det samme kan I gøre i jeres virksomhed, med Simplimize.

Læs hele artiklen her

GTS-foreningen
Gregersensvej 3
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK84807915
P nummer: 1002704477

Send til en kollega

0.031